استان مرکزی از پیک پنجم کرونا عبور کرده است

 استاندار مرکزی گفت: کاهش شمار مبتلایان بیماری کووید ۱۹ و کمتر شدن آمار بستری و سرپایی مراکز درمانی در هفته اخیر بیانگر آن است که این استان از پیک پنجم کرونا عبور کرده و شرایط درحال بهتر شدن است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سید «علی آقازاده» روز شنبه در ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی افزود: عبور از پیک پنجم کرونا در استان با همکاری مردم، تلاش کادر درمان، نیروی انتظامی، نظامی و تشدید طرح شهید سلیمانی در استان فراهم شده‌ و امید می‌رود مردم با تداوم آگاهانه رعایت موازین بهداشتی از بروز بحران‌های مشابه  پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: شمار ابتلا، بستری و مراجعه بیماران سرپایی استان مرکزی  در هفته سوم شهریورماه نسبت به هفته دوم آن روند کاهش را نشان می‌دهد.

آقازاده گفت: تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ در هفته سوم شهریورماه نسبت به هفته دوم ۲۰ درصد افزایش یافته که این مسئله به‌دلیل بستری بیماران بدحال در مراکز درمانی استان مرکزی بوده‌ است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی دانشگاه علوم پزشکی اراک شمار فوتی‌ها استان مرکزی در هفته آینده ثابت مانده و حتی کاهش می‌یابد که این مهم نشان از عبور استان از پیک پنجم این بیماری است.

آقازاده گفت: استان مرکزی در سایه همکاری مردم و تلاش کادر درمان از جمله استان‌های ممتاز در تزریق واکسن شناخته شده و برای کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مردم تزریق واکسن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با یادآوری برخی مخالفت‌ها در زمینه تزریق واکسن در فضای مجازی افزود: این افراد از جمله عوامل دشمن در کشور هستند و مردم باید با هوشیاری به سخنان بی‌اساس آنان توجهی نکنند.

استاندار مرکزی با یادآوری در پیش بودن آیین اربعین امام حسین(ع) و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی دانشگاه‌های استان اندیشیده شده و با واکسیناسیون دانشجویان و اساتید پیش‌بینی می‌شود دانشگاه‌ها از نیمه مهرماه به تدریج بازگشایی شوند.

آقازاده ادامه داد: در خصوص بازگشایی مدارس نیز هفته آینده بر مبنای تصمیمات ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

آقازاده افزود: ۱۰ درصد فرهنگیان استان مرکزی هنوز واکسیناسیون نشده‌اند و نیاز است اقدامات لازم توسط آموزش و پرورش استان برای واکسیناسیون آنان انجام گیرد تا به‌تدریج زمینه بازگشایی مدارس از ابتدای مهرماه در استان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار نفر بر اساس تصمیم دولت عراق از کشور ایران می‌توانند به‌صورت هوایی در اربعین امام حسین(ع) به کربلا سفر کنند که سهمیه استان تاکنون مشخص نشده و پیش‌بینی می شود تعداد این افراد افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: کشور  پنج پیک کرونا را از سر گذرانده و با گذر از پیک پنجم در استان عادی انگاری مردم آغاز شده‌است.

«بهروز اکرمی» افزود: کارمندان دولت در پیک پنجم کمترین آسیب را داشتند و نیاز است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تسهیل در ارایه خدمت به مردم در ادارت حضور یابند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: دورکاری کارمندان ادارات با هدف کاهش رفت و آمد و ممانعت از انتشار بیشتر ویروس کرونا  در استان اجرایی شد که کاهش تعداد کارمندان ادارت استان به یک سوم وجود مشکل در ارایه خدمت به ارباب رجوع را به همراه داشته‌ است.

«زهرا آخانی» افزود: با توجه به کمبود زیر ساخت‌های اینترنتی و تجهیزات امکان ادامه دورکاری در منزل وجود ندارد و اجرای این طرح نیازمند تامین تجهیزات و زیر ساخت‌های لازم است.

وی ادامه داد: دورکاری ادارت کاهش انگیزه واکسیناسیون در کارمندان را به همراه داشته و نیاز است دورکاری افرادی که به سن واکسیناسیون رسیده و اتاق‌هایی که ۲ یا یک نفر در آن‌ها مستقر است لغو و دورکاری کامندانی که چند نفر در یک اتاق مستقر بوده و تهویه مناسب ندارد با نظر مدیر دستگاه به‌صورت موقت انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: نیاز است دورکاری برای کارمندان بیمارای‌های سخت درمان و زنان باردار اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد کارکنان بانک‌های استان واکسینه شده‌اند نیاز است دورکاری این افراد حذف شود.

«سعید فرخی» افزود: زنان باردار، بیماران سخت درمان و افرادی که کمیسیون پزشکی تشخیص دهد می‌توانند در ادارت استان مرکزی از دورکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: بانک‌های استان مرکزی از ساعت هفت و نیم صبح تا ۱۴ فعال خواهند بود و برخی بانک‌ها از جمله بانک رفاه کارگران که در ابتدای ماه و انتهای هر ماه وظیفه پرداخت مستمری بگیران را برعهده دارند با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی به صورت ۲ شیفت فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: رستوران‌ها که روزهای سختی را در دوران کرونا داشته‌اند می‌توانند خدمات خود را در فضای باز ارایه داده و امکان فعالیت برای رستوران‌هایی که نسبت به کاهش تعداد میز و صندلی اقدام کرده‌اند، فراهم شود.

ئییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: هشت درصد فوتی‌های مراکز درمانی استان در هفته سوم شهریورماه جاری مربوط به استان های مجاور بود که مراحل درمان آنان در استان در حال انجام بود.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود : میزان فوتی‌های استان مرکزی در پیک پنجم کرونا نسبت به پیک قبلی روند کاهشی داشته‌ است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۸۷ هزار و ۱۳۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال در استان مرکزی وجود دارد که ۶۳۳ هزار و ۹۳۳ نفر معادل ۴۳ و ۲ دهم درصد یک دز واکسن کرونا و ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر معادل ۲۳ و هشت دهم درصد ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳۵ درصد جامعه هدف در کشور یک دز و ۱۹ درصد در کشور ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر جمالیان افزود: دانشجویان و طلاب استان مرکزی می‌توانند از فردا (یکشنبه) با ثبت نام در سامانه و یا در دست داشتن کارت دانشجویی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: ۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد بالای ۱۸ سال در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد و افراد بالای ۱۸ سال روستایی می‌توانند از امروز نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ارایه مجوز تزریق واکسن به کارکنان صنعت نفت، واکسیناسیون کارکنان شرکت پتروشیمی و پالایشگاه این شهرستان در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: پنج هزار و ۷۷۰ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هفته سوم شهریورماه جاری در این استان مشاهده شد که تعداد این افراد در هفته دوم این ماه ۶ هزار و ۵۳۰ نفر بوده‌ است.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: شمار موارد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته سوم شهریورماه جاری نسبت به هفته دوم ۱۲ درصد کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۷۴ نفر در هفته سوم شهریورماه امسال در استان مرکزی جان خود را  با کرونا از دست دادند که تعداد این افراد در هفته دوم این ماه ۶۰ نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های استان مرکزی در هفته سوم شهریورماه جاری نسبت به هفته دوم ۲۳ درصد کاهش یافته‌ است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

کد خبر: 27814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =