چشمه تامین آب آشامیدنی ۱۵روستای باشت با افت مواجه شده است

 رئیس اداره آب و فاضلاب باشت گفت: خشکسالی و کم‌آبی میزان خروجی آب چشمه های تامین آب ۱۵روستای این شهرستان را با افت شدید مواجه کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، امین محمدی افزود: روستا های گوهرگان علیا و سفلی، ده بزرگ، مهدی آباد خان احمد، کوه دهک و تنگ تیز شهرک تکیه، دمیه، فتح و روستاهای حوزه پیچاب هم اکنون با مشکل کم آبی مواجه شده اند.

وی ادامه داد: در این روستاها بیش از۴۰۰ خانوار سکونت دارند و در صورت افت شدید چشمه ها با تانکر سیار آبرسانی خواهند شد.

محمدی ابراز کرد: روستاهای فتح، کهسرک ها وحوزه پیچاب از جمله روستاهای غیرتحت پوشش آب و فاضلاب این شهرستان هستند که به دلیل کم شدن آب چشمه ها و قنات ها با کم آبی روبه روهستند.

وی بیان کرد: ۱۰۰ خانوار در این روستاها سکونت دارند که به دلیل قرارگرفتن این روستاها در مناطق سخت گذر خدمات رسانی با آنها با مشکل مواجه است.

محمدی تصریح کرد: یک حلقه چاه ۲۲۰ متری در دوراهی روستای چالموره باشت برای تامین آب پایدار روستاهای تکیه، ده بزرگ، گوهر گان عایاو سفلی ، شهرک تکیه، ده جلیل با دبی

۳۰لیتر بر ثانیه در سال ۹۸ حفر شده که در صورت تامین اعتبار و تجهیز این حلقه چاه مشکل آب آشامیدنی این روستاها برطرف خواهد شد.

وی گفت: آب آشامیدنی ۴۰ روستای شهرستان باشت از چشمه ها تامین می شود.

محمدی اظهار داشت: آب روستاهای تلچگاه، درک و لار از طریق چاه آهکی مجتمع بوسنگان تامین می شود که به دلیل تامین آب آشامیدنی ۲۵ روستا از این مجتمع، آبرسانی به این روستاها هر چهار روز یک بار انجام می شود.

وی ابراز کرد: در صورت رفع معارضات اجتماعی و همکاری مردم مشکل آب آَشامیدنی این مناطق  از یک رشته چشمه پایین دست این روستا تامین خواهد شد که به همین منظور پیمانکار این طرح مشخص و ۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمدی افزود: ۱۲۲ روستا در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

وی تصریح کرد: روستاهایی که زیر پوشش این شرکت روستایی نیستند، از سیستم آب لوله کشی شده برخوردار هستند.

محمدی گفت: بیش چهار هزار مشترک هم اینک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.

وی اظهار داشت: ۱۶حلقه چاه آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان را تأمین می ‌کند.

آب روستاهای باشت از ۲۶ ایستگاه پمپاژ با ۵۵ مخزن آب تأمین می‌شود.
شهرستان باشت دارای ۱۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

کد خبر: 27811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =