نیمکت‌های متزلزل؛ مربیانی که رفتند و آمدند

در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال تغییرات عمده‌ای در کادر فنی برخی تیم‌های لیگ برتری رخ داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، پس از پایان بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال، بازار نقل و انتقالات در بین تیم‌های لیگ برتری داغ شد و تیم‌ها شروع به تغییر و تحولاتی در تیم‌هایشان کردند. تغییر و تحولاتی که هم بازیکنان را شامل می‌شد و هم روی کادر فنی تیم‌ها تاثیرات مستقیمی داشت. در حالی که بازیکنان زیادی بین تیم‌های مختلف رد و بدل شدند.

در بین مربیان نیز شاهد تغییرات زیادی بودیم. از آمدن علیرضا منصوریان به تیم صنعت نفت آبادان گرفته تا استعفای نکونام از ادامه همکاری با تیم فولاد خوزستان که قهرمانی جام حذفی را در پایان لیگ بیستم به خود اختصاص داده بود. 

شاید یکی از اتفاقات عجیب و شوکه کننده در فصل نقل و انتقالات نیز کناره گیری جواد نکونام از فولاد خوزستان بود. تیمی که روی کاغذ نتایج بدی نگرفت و علاوه بر تصاحب جام حذفی ، در لیگ برتر به عنوان ششمی رسید و در لیگ قهرمانان آسیا نیز آبرومند ظاهر شد. با این حال نکونام تمایلی به ادامه همکاری با فولادی‌ها نداشت و مسئولان این باشگاه مجبور به پیدا کردن یک مربی دیگر برای جایگزینی جواد نکونام شدند.

این در حالی بود که بعد از کناره گیری جواد نکونام، آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان هم از سمت خود کنار رفت تا تصمیم برای مربی جدید بر عهده مدیریت جدید باشد.  بعد از جدایی سعید آذری مدیرعامل و جواد نکونام سرمربی فولاد از این تیم،  عبدالله ویسی به عنوان سرمربی تیم فولاد خوزستان معرفی شد. ویسی در حالی هدایت این تیم را بر عهده گرفت که زمانی در تیم فولاد خوزستان بازی می‌کرد و همچنین زمانی که فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر شد، در جمع مربیان این تیم قرار داشت.

 دیگر تیم خوزستانی لیگ برتر فوتبال ایران، یعنی تیم صنعت نفت آبادان نیز دست به تغییراتی در کادر فنی خود و علیرضا منصوریان را روی نیمکت سرمربیگری تیمش برای لیگ بیست و یکم نشاند. تیم نفت آبادان لیگ بیستم را با سرمربیگری سیروس پورموسوی با کسب ۳۷ امتیاز و قرار گرفتن در رده دهم جدول به پایان رساند و پس از این مهم، مسئولان این تیم علیرضا منصوریان را برای هدایت تیم‌شان در لیگ آینده انتخاب کردند. منصوریان هم در آلومینیوم با شرایطی مشابه پور موسوی فصل را به پایان رساند؛ تیم او هم با ۳۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به نفت آبادان در رده یازدهم ایستاد.

پیش از آنکه پیوستن منصوریان به نفت آبادان قطعی شود، این مربی با تیم آلومینیوم اراک به مشکل خورد و موجب شد که رسول خطیبی بار دیگر در تیم اراکی سکان‌دار هدایت این تیم شود. در واقع رسول خطیبی بعد از عدم توافق مسئولان آلومینیوم اراک با علیرضا منصوریان برای حضور روی نیمکت مربیگری این تیم در لیگ بیست و یکم، هدایت این تیم را برعهده گرفت. خطیبی که دو فصل پیش موفق شد آلومینیوم را به لیگ برتر بیاورد، پس از نیم‌ فصل نخست لیگ بیستم راهی تراکتور شد؛ موضوعی که به شکایت باشگاه آلومینیوم از او منجر شد و این مربی هم به پرداخت یک میلیارد تومان محکوم شد. او پس از تراکتور، حالا برای بار دوم به آلومینیوم بازگشته است و به نظر می‌رسد این بازگشت موجب شده که کدورت‌های قبل از بین برود. 

مهدی رحمتی دیگر سرمربی لیگ بیستم بود که از سمت خود برکنار شد و جایش را به مربی تازه‌ای داد. باشگاه پدیده بعد از فراز و نشیب‌های مدیریتی متعددی که پشت سر گذاشت و نام بردن از چندین گزینه برای هدایت این تیم در لیگ بیست و یکم، در نهایت پس از برکناری مهدی رحمتی با رضا مهاجری برای قبول هدایت این تیم به توافق رسیدند.

ذوب‌آهن اصفهان دیگر تیم حاضر در لیگ که فصل قبل را با مجتبی حسینی و قرار گرفتن در رده چهاردهم جدول به پایان رساند، لیگ آتی را با مهدی تارتار آغاز خواهد کرد. تارتار در لیگ بیستم هدایت پیکان را برعهده داشت و حالا مجتبی حسینی جایگزین او در این تیم شده است. فراز کمالوند نیز که در فاصله سه هفته مانده تا پایان مسابقات لیگ برتر از هدایت سایپا کناره‌گیری کرد، جایگزین فیروز کریمی روی نیمکت تراکتور پیش از شروع لیگ بیست و یکم شد.

دو تیم مطرح پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس سرمربیان خود را در تیم‌هایشان نگه داشتند تا گل محمدی و فرهاد مجیدی همچنان سرمربی دو تیم محبوب تهرانی لیگ باقی بمانند. امیر قلعه‌نویی نیز که زمزمه‌هایی درباره جدایی‌اش از تیم گل گهر سیرجان مطرح بود اما در نیمکت مربیگری این تیم ابقا شد. همچنین محرم نویدکیا که با تیم سپاهان به نایب قهرمانی لیگ برتر بیستم دست پیدا کرده بود برای فصل پیش رو کماکان سرمربی تیم سپاهان اصفهان ماند تا چهار تیم بالایی لیگ بیستم دست به ترکیب مربیان خود برای لیگ بیست و یکم نزده باشند. 

کد خبر: 27798

برچسب‌ها