رنگ گیلان نارنجی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند کاهشی بیماران کرونایی در استان، گفت: هم اکنون تمام شهرستان های گیلان نارنجی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین تغییرات رنگ بندی کرونایی، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم اکنون تمام شهرستان‌های استان گیلان از وضعیت قرمز خارج شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک شهرستان استان گیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: این وضعیت شکننده بوده و شهروندان نباید تصور کنند خروج از وضعیت قرمز به معنای عادی شدن شرایط و پایان کرونا است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به شرایط سخت ماه‌های گذشته و افزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری، ابتلاها و فوتی‌های کرونایی در استان، تأکید کرد: همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید از سوی شهروندان با دقت و جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی استفاده از ماسک در اماکن عمومی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و حضور در تجمعات و دورهمی ها را تنها راهکار مقابله و پیشگیری از انتقال و ابتلاء به کرونا برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد مجموع بستری‌های کرونایی گیلان به ۸۳۰ نفر رسیده است.

حیدرزاده در ادامه با بیان اینکه البته همچنان تعداد مراجعات روزانه به مراکز جامع سلامت و درمانی گیلان سه رقمی است، ادامه داد: روزانه دو هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به این مراکز برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به بستری ۱۵۴ بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته نیز بیش از ۱۰۰ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی گیلان پذیرش شدند.

حیدرزاده همچنین به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۰ پایگاه واکسیناسیون در استان گیلان برای تزریق واکسن به شهروندان گیلانی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۰ پایگاه در شهرستان رشت مرکز استان گیلان فعال است، گفت: در تلاشیم که با افزایش سهمیه استان از واکسن کرونا تعداد پایگاه‌ها را افزایش و روند واکسیناسیون جمعیت استان را تسریع کنیم.

کد خبر: 27757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =