واکسن گریزی با شایعات فضای مجازی

تزریق واکسن کرونا این روزها به دغدغه همه مردم تبدیل شده است اما در این میان برخی شایعات به واکسن گریزی مردم دامن زده تا آمار مراجعه به مراکز واکسیناسیون کاهش یابد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، کابوس شوم کرونا هنوز نیز ادامه دارد و روزانه خانواده‌های بسیاری را در مرگ عزیزانشان داغدار می‌کند و در کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر در اثر ابتلاء به این بیماری جان باخته‌اند و تنها راه برای مقابله با این پاندمی، واکسیناسیون همگانی است تا جهان دوباره بتواند نفس بکشد.

با آغاز واکسیناسیون در کشور، برخی شایعات فضای مجازی توانست بر اذهان عمومی اثر گذاشته و برخی را برای تزریق واکسن دچار شک کند و این امر در افرادی که اطلاعات خود را از منابع معتبر دریافت نمی‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.

مردم هرچه زودتر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند

امام جمعه یاسوج در این راستا با بیان اینکه واکسیناسیون سبب بهبود اوضاع می‌شود و مردم باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند، گفت: مردم هرچه زودتر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند و در مبارزه با این ویروس منحوس سهیم باشند.

واکسن گریزی با شایعات فضای مجازی/ مردم سریع تر واکسن بزنند

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: باید برای از بین رفتن این بیماری، واکسیناسیون انجام شود و مردم هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در کنار اینها باید پروتکل‌ها نیز رعایت شود، گفت: تشییع جنازه‌های شلوغ اشتباه است که جان مردم را به خطر می‌اندازد اما عده‌ای بازهم در استان دست‌بردار نیستند و به فاصله‌گذاری اجتماعی اعتقادی ندارند.

روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار دوز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این راستا با بیان اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود، گفت: تاکنون بیش از ۳۳۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

محمدمهدی بانشی افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون تا کنون ۴۳۵ هزار دز واکسن وارد کهگیلویه و بویراحمد شده و نسبت به میانگین کشوری سرعت تزریق سه برابر بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۲۳ هزار و ۴۱۱ نفر در کهگیلویه و بویراحمد دوز اول واکسن کرونا و ۹۶ هزار و ۶۳۷ نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

واکسن گریزی با شایعات فضای مجازی/ مردم سریع تر واکسن بزنند

۴۲ درصد گروه‌های هدف در کهگیلویه و بویراحمد واکسن دریافت کرده اند

بانشی تصریح کرد: در مجموع در استان ۴۲ درصد گروه‌های هدف واکسن دریافت کرده اند که این میزان در کشور ۳۲ درصد است و کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تأمین و تزریق واکسن در کشور نسبت به جمعیت بسیار خوب عمل کرده است.

یک کارشناس بهداشت نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تنها راه برون رفت از این شرایط واکسیناسیون است، گفت: اکنون که واکسن برای کشور تأمین شده باید اطلاع رسانی در خصوص مزایای واکسن برای مردم بیشتر شود.

مریم علی زاده افزود: واکسیناسیون به میزان بسیار زیاد از عوارض شدید کرونا و مرگ و میر پیشگیری می‌کند.

وی بیان داشت: مردم به شایعات مفید نبودن واکسن توجه نکنند و هر چه سریع‌تر واکسن بزنند.

علی زاده اظهار داشت: خوشبختانه سرعت واکسیناسیون در استان مطلوب است.

واکسن گریزی با شایعات فضای مجازی/ مردم سریع تر واکسن بزنند

۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در گچساران واکسن زدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران نیز با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان گچساران دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: ۲۰ درصد از مردم شهرستان نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

آرین غلامیان افزود: در مجموع ۹۳ هزار نفر در گچساران افراد بالای ۱۸ سال هستند که از این تعداد، تاکنون ۴۷ هزار نفر از آنان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: ۲۸ خانه بهداشت و دو پایگاه تجمیعی و پایگاه‌های سلامت دراین شهرستان کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و روزانه دو هزار و ۵۰۰ دوز واکسن در این شهرستان تزریق می‌شود.

۹۰۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد در اثر ابتلاء به کرونا جان باخته‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با بیان اینکه تاکنون ۹۰۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته‌اند، گفت: ۶۵ هزار و ۹۱۷ بیمار نیز در این استان از کرونا بهبود یافته اند.

پرویز یزدانپناه افزود: واکسیناسیون در استان سرعت گرفته و مراکز واکسیناسیون نیز در استان افزایش یافته است.

وی بیان داشت: اکنون در استان واکسن سینوفارم، آسترازنکا و برکت تزریق می‌شود.

واکسن گریزی با شایعات فضای مجازی/ مردم سریع تر واکسن بزنند

یزدانپناه افزود: برای رسیدن به شرایط عادی در جامعه باید بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند تا بیماری فروکش کند.

وی تصریح کرد: کسانی که واکسن می‌زنند نیز باید تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ماسک بزنند.

۴۹ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان کهگیلویه واکسن دریافت کرده‌اند

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه نیز گفت: ۴۹ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان کهگیلویه واکسینه شده اند.

لطف الله افروشته افزود: این میزان از جمعیت جمعیت دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و مراکزواکسیناسیون صبح و عصر برای تزریق واکسن آمادگی دارند.

وی بیان داشت: مردم با مراجعه به مراکز تعیین شده در شهرها و روستاها برای تزریق واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

افراشته تصریح کرد: بیشترین میزان تزریق واکسن در این شهرستان واکسن‌های سینوفارم و برکت هستند که از ۴۹ درصد جمعیت واکسینه شده ۸۰ درصد واکسن سینوفارم و ۱۵ درصد نیز واکسن برکت دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکنون که میزان ورود واکسن به کشور بسیار بیشتر شده و واکسیناسیون نیز سرعت گرفته است باید اطلاع رسانی در این خصوص و مزایای تزریق واکسن بیشتر شود تا بر سرعت واکسیناسیون افزوده شود.

کد خبر: 27738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =