افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت واکسیناسیون بسیج در کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ظرفیت واکسیناسیون در حوزه بسیج ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح مرکز بستری ۱۱۰ تخت‌خوابی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سپاه و بسیج در سراسر کشور و به خصوص سپاه امام رضا (ع) و بسیجیان ولایت‌مدار در خراسان رضوی، نقش‌آفرینی گسترده‌ای در این عرصه و در خدمت به مردم آغاز کردند و در پیک پنجم این خدمات گسترش بیشتری پیدا کرد.

وی با اشاره به تنوع خدمات بسیجیان خراسان رضوی در ارتباط با کرونا، افزود: خدمات بسیار متنوعی توسط سپاه و بسیج استان در جهت پیشگیری از شیوع ویروس و تمرکز بر قطع زنجیره کرونا، کمک به کادر درمان و عملیات واکسیناسیون انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به همت مجموعه سپاه و بسیج در موضوع واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: مراکزی از سپاه برای ارائه خدمات واکسیناسیون آماده شده و بنا است تا با کمک وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، این مراکز افزایش پیدا کنند به طوری که مردم عزیز ما بتوانند به سهولت واکسن دریافت کنند.

مرکزی درمانی در دل مرکز فرهنگی

وی با تقدیر از تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های سپاه امام رضا (ع) برای واکسیناسیون مردم مشهد و استان، به پیک پنجم شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فرمانده سپاه استان بر اختصاص مراکز متعلق به سپاه برای این منظور تأکید داشت که این مرکز یعنی حسینیه امام خمینی که یک مرکز فرهنگی است، به یک قرارگاه درمانی و مردمی تبدیل شد

سلیمانی در ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان در این قرارگاه، تأکید کرد: این بیمارستان ۱۱۰ تخت‌خوابی که برای درمان‌های سرپایی بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده، با شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت نیز مطابقت کامل دارد.

وی با اشاره به خدمات گذشته قرارگاه مردمی حاج قاسم سلیمانی، افزود: در کنار خدماتی که از خرداد ماه در این محل آغاز شده و ادامه خواهد داشت، خدمات واکسیناسیون نیز انجام می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر واکسیناسیون عمومی در سطح کشور به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با اولویت بسیج در سطح کشور و در شرایط فعلی، اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در حال حاضر مسئله اصلی کشور کروناست و بسیج و سپاه در تبعیت از همین فرمان، تمام توان و امکانات خود را بر اساس نیاز پای کار آورده‌اند و این خدمات تا پایان بحران کرونا ادامه خواهد داشت، البته در سایر مسائل اصلی مردم نیز به دولت کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت، سپاه و بسیج در نیمی از مراکز واکسیناسیون حضور دارد و بر اساس توافقی که بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج انجام شده، قرار است ظرفیت خود را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم که این افزایش یا در قالب افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و یا در قالب افزایش ظرفیت تزریق واکسن خواهد بود.

سلیمانی با تمجید از روحیه جهادی بسیجیان خراسان رضوی، بیان کرد: سپاه و بسیج در حاشیه شهر مشهد کارهای خوبی در زمینه مقابله با کرونا انجام دادند که می‌تواند برای بقیه کشور الگو باشد.

کد خبر: 27717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =