رخت عزا بر تن ۷۳ خانواده در اردبیل

در هفته‌ای که گذشت بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان باخته و ۶۷۷ بیمار نیز در بیمارستان ها بستری شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد کاهش نسبی تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز به اوج پیک کرونا به صورت قطعی نرسیده ایم درباره کاهش یا افزایش قطعی بیماران و ثبات وضعیت فعلی کرونا پیش بینی دقیقی نمی‌توان داشت و باید منتظر نتایج و میزان شیوع بیماری کرونا در هفته بعدی باشیم.

وی برگزاری هرگونه دوره همی خانوادگی را منشأ اصلی افزایش ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شاهد افزایش تردد شهروندان در سطح شهر هستیم در صورتی که مردم به پروتکل‌ها توجهی نکنند در هفته‌های بعدی نیز شیوع گسترده‌ای از ویروس کرونا را در استان اردبیل شاهد خواهیم بود به طوری که هیچ خانواده‌ای از مبتلا شدن به این ویروس در امان نخواهد بود.

حبیب زاده ادامه داد: مردم فقط برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شده و افراد سالمند و دارای بیماران زمینه‌ای و زنان باردار نیز از حضور در هرگونه تجمع اجتناب کنند زیرا در بیشترین معرض ابتلاء به بیماری کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۶۷۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد فوت ۵ نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعت گذشته بوده ایم که با احتساب آمار فوتی‌های هفته جاری تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل به ۷۳ نفر می‌رسد.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.

وی از بستری شدن ۷۹ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۱۱ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و در هفته گذشته ۷۵۹ بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا پزشکان و پرستاران را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری کادر درمان استان اردبیل کاسته شود.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، پارس‌آباد، بیله سوار و سرعین در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، کوثر، نیر و اصلاندوز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

کد خبر: 27710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =