۷۰۰۰ تن آبزی امسال از منابع آبی آذربایجان غربی برداشت می شود

 مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از برداشت بیش از ۷ هزار تن آبزی از منابع آبی استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر قریشی با اشاره به آغاز فصل صید و صیادی از منابع آبی آذربایجان غربی اظهار کرد: با شروع فصل سرما و اتمام تخم ریزی آبزیان در منابع آبی استان آذربایجان غربی فصل صید و صیادی آبزیان شروع و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷ هزار تن آبزی از منابع آبی استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه در استان ۱۰ دریاچه پشت سد و تعدادی از آب بندها و آبگیرها مورد بهره برداری شیلاتی قرار می‌گیرد و در این راستا هزار خانوار صیاد در این منابع آبی به صید مشغول هستند، افزود: سالانه بیش از ۷ هزار تن انواع آبزیان پرورشی و بومی در این منابع آبی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

قریشی با بیان اینکه آذربایجان غربی در بین استان‌های ساحلی مقام اول و در کل کشور مقام دوم را به خود اختصاص داده است، افزود: علاوه بر منابع آبی سالانه ۱۰ هزار تن نیز انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی را مزارع پرورش ماهیان تولید می‌کنند که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷ هزار تن انواع ماهیان در منابع آبی، رودخانه‌ها، دریاچه پشت سدها و مزارع پرورش صید می‌کنند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مراکز تکثیر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵ مرکز تکثیر بچه‌ماهی سرد آبی و یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی در استان فعال است و نیاز مزارع پرورش به بچه‌ماهی را تأمین می‌کند.

قریشی گفت: هم اکنون سرانه مصرف ماهی در استان ۷.۲ کیلوگرم است در حالی که این سرانه در کشور بالای ۱۱ کیلوگرم است، تلاش داریم با برگزاری برنامه‌های آموزش پخت آبزیان، توزیع بروشور، دوره‌های ترویجی این سرانه را در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی ۲۶۰ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی و ۸۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی فعال است افزود: در آذربایجان‌غربی انواع آبزیان از جمله شاه‌میگو و آرتمیا، ماهیان گرمابی شامل انواع ماهی کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور و در ماهیان سردآبی شامل قزل‌آلا و نیز زینتی پرورش داده می‌شود.

کد خبر: 27708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =