نگاه سالاری به تامین اجتماعی تحولی بود

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: نگاه دکتر سالاری به حوزه سازمان تامین اجتماعی نگاهی تحولی بود، ولی با توجه به گستردگی کار و حجم خدماتی که این سازمان به مردم ارائه می‌کند همچنان ظرفیت برای ارتقا خدمات سازمان به لحاظ کمی و کیفی وجود دارد.

علی حسینی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره دوران ۲۶ ماهه مدیریت سالاری در سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در این دوران شاهد بودیم که کارهای چشمگیری در سازمان تامین اجتماعی انجام و برنامه‌های تحولی خاصی اجرایی شد.

وی افزود: به عنوان نمونه می‌توان از اجرای طرح متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان نام برد که این طرح بعد از سال‌ها انتظار مستمری بگیران عملیاتی و اجرایی شد و با توجه ظرفیت منابع سازمان اتفاق افتاد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: در همین دوران خدمات غیر حضوری سازمان در قالب طرح ۳۰۷۰ توسعه پیدا کرد، به نحوی که الان افراد می‌توانند بدون مراجعه به شعب و واحدهای اجرایی، از طریق وب سرویس سازمان، خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

حسینی تصریح کرد: مهمترین خدمت در بخش خدمات غیر حضوری سازمان، حذف دفترچه‌های درمانی بود که اقدام موثری در استفاده بهینه از سرویس آی تی سازمان به شمار می‌رود و به واسطه آن، کار بیمه شدگان بسیار راحت شده و برای استفاده از خدمات درمانی و تجدید یا تمدید اعتبار نیاز به مراجعه حضوری به جایی نیست.

وی افزود: در استان کرمان با حذف دفترچه‌های درمانی، از مراجعه حضوری بالغ بر ۶۰ هزار نفر به شعب و مراکز درمانی برای صدور و تمدید اعتبار دفترچه‌ها جلوگیری شد. اقدامات بسیار موثر و راهگشایی در این مدت انجام شد، نظیر تجمیع و تنقیح بخشنامه‌ها که روند اجرایی امور را هم برای کارکنان سازمان و هم مراجعان و مخاطبان این سازمان راحت کرد.

حسینی در خصوص اجرایی شدن طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان گفت: البته اجرای این طرح از قبل در سازمان متداول بود ولی در دوران مدیریتی سالاری تداوم پیدا کرد و پیگیری ایشان موجب شد تا کارفرمایان بتوانند حق بیمه خودشان را بپردازند و جرائمشان بخشیده شود.

وی افزود: با وجود همه پیشرفت‌هایی که در علوم مختلف و به ویژه فناوری اطلاعات حاصل شده، همچنان نیروی انسانی حرف اول را در پیشبرد همه سازمان‌ها می زند. این موضوع برای مدیرعامل سازمان هم به حدی اهمیت داشت که طرح شناسایی مدیران آینده را اجرایی کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: به این منظور آزمونی بین کارکنان سازمان برگزار شد تا انتصابات از بین افراد برتر انجام شود. گر چه مقداری نارضایتی و گلایه هم وجود داشت ولی در مجموع با این طرح، استفاده از نیروهای جوان در این حوزه اتفاق افتاد.

حسینی تاکید کرد: نکته مهم در وصول مطالبات سازمان از دولت که مبنای متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان شد، این است که تعاملات یک مدیر با مجموعه حاکمیت بسیار مهم و موثر است و از همین رو سالاری توانست مطالبات سازمان را از دولت وصول و متناسب‌سازی مستمری‌ها را انجام دهد.

وی با اشاره به مثبت بودن عملکرد دکتر سالاری در ۲۶ ماه گذشته گفت: نگاه او به حوزه سازمان تامین اجتماعی نگاهی تحولی بود، ولی با توجه به گستردگی کار و حجم خدماتی که این سازمان به مردم ارائه می‌کند، همچنان ظرفیت برای ارتقا خدمات سازمان به لحاظ کمی و کیفی وجود دارد و امیدواریم در دوران مدیریت جدید سازمان این ظرفیت‌ها هم عملیاتی شود.

کد خبر: 27686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =