خروجی عملکرد سالاری در تامین اجتماعی مثبت و قابل قبول است

یک کارشناس و فعال حوزه کارگری با اشاره به اینکه در مدت حضور سالاری به عنوان مدیرعامل سازمان تامین، می‌توان خروجی عملکردی وی را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد، گفت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف در بسیاری از حوزه‌ها در این مدت بدرستی اجرا شده است.

هادی ابوی در گفتگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در واقع یک سازمان بسیار بزرگ بین‌نسلی است و در خصوص حقوق اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی و جمعیت بزرگی از بازنشستگان در سطح کشور با این سازمان مرتبط هستند و از خدمات گسترده آن در طول دوره کار و بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور به نوعی با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط بوده و تحت پوشش این سازمان هستند و بنا بر اهمیت بالای کارکردی این مجموعه بزرگ، افرادی که در سمت مدیریت این سازمان قرار می‌گیرند باید علیرغم اینکه حداکثر کارایی را داشته باشند، امور فنی سازمان و اساس مفهوم اهداف تامین اجتماعی را به خوبی و با تسلط دنبال کنند.

وی افزود: بقای سازمان تامین اجتماعی و حفظ اموال و دارایی‌های این مجموعه بزرگ مردم نهاد، از اساسی‌ترین نکات حیاتی است که باید توسط مدیرعامل این سازمان در راس اولویت‌ها قرار داشته باشد و در واقع در مدت حضور سالاری در این مجموعه دنبال شده است.

اقدامات ارزشمند سالاری در سازمان تامین اجتماعی

این کارشناس حوزه کار اضافه کرد: سالاری علیرغم اینکه از بیرون مجموعه تامین اجتماعی به سمت مدیرعاملی این سازمان منصوب شد، اقدامات بسیار مهم و ارزشمندی را با بهره‌مندی از تیم مدیریتی، تدوین، سیاستگذاری و اجرا کرد که مطابق با سیاست‌های کلی حفظ و صیانت از دارایی‌های تامین اجتماعی و تقویت ارائه خدمات به بیمه‌شدگان بود و در واقع نمی‌توان از این فعالیت‌ها تقدیر بعمل نیاورد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات ارزشمندی که در زمان حضور سالاری در سازمان تامین اجتماعی به شکل قابل توجه و گسترده‌ای اجرا شد، موضوع توسعه خدمات الکترونیک در قالب‌های مختلف خدماتی این سازمان است که رضایتمندی بخش بزرگی از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این نهاد بیمه‌ای را بدنبال داشت.

وی با بیان اینکه گسترش خدمات بیمه‌ای و در دسترس بودن سوابق بیمه‌ای برای جامعه کارگری یکی دیگر از اقدامات اساسی در حوزه ارائه این نوع خدمات بر بستر الکترونیک است، افزود:  با ایجاد شفافیت در این راستا، کارگران به راحتی به سوابق بیمه‌ای که از طرف کارفرما به تامین اجتماعی بصورت ماهانه ارائه می‌شود، دسترسی دارند.

ابوی یادآور شد: گام بسیار اثربخش دیگری که در طول حضور سالاری در سازمان تامین اجتماعی برداشته شد، زمینه‌سازی و اجرای حذف دفترچه‌های درمانی و به تبع آن، راحتی دریافت خدمات درمانی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در همه مراکز درمانی سطح کشور بود که بسیار قابل تقدیر است که البته اجرای کامل این طرح نیازمند اقدامات بیشتری بخصوص در خارج از سازمان در حوزه مراکز درمانی خصوصی است.

دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارگران بیان کرد: موضوع دیگر قابل ذکر این است که تشکلات جامعه کارگری بدلیل نوع فعالیت و دریافت خدمات وسیع از سازمان تامین اجتماعی، نیازمند ارتباطات گسترده با این سازمان و اظهارنظر در خصوص سیاستگذاری در زمینه‌های مختلف هستند و انتظارها در این زمینه بیشتر است و باید در این بستر از ایده‌ها و نظرات همه شرکای اجتماعی استفاده شود.

کد خبر: 27668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =