پیگیری ترمیم فوق‌العاده ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آخرین روز کاری خود، طی نامه‌ای از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست تا ترمیم فوق‌العاده ویژه کارکنان این سازمان اجرایی شود.

به گزارش آتیه آنلاین، مصطفی سالاری در آخرین نامه اداری که به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امضا کرد، ترمیم فوق‌العاده ویژه کارکنان این سازمان را که در دوم شهریورماه سال جاری مورد موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است، از سازمان اداری و استخدامی کشور پیگیری کرد.

سالاری در این نامه با اشاره به ماهیت و گستره فعالیت سازمان تامین اجتماعی، بر نقش کارکنان این سازمان در گسترش پوشش بیمه ای، افزایش سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف و همچنین یاریگری حاکمیت و نظام سلامت کشور در مبحث کرونا تاکید کرده و اجرایی شدن ترمیم فوق‌العاده ویژه کارکنان این سازمان را موجب رفع نارضایتی های ناشی از احساس تبعیض در پرداخت های بین کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های مختلف دانسته است.

به گزارش آتیه آنلاین در بخشی از نامه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور آمده است:

- با امعان نظر به ماهیت و گستره فعالیت سازمان تامین اجتماعی بعنوان نهاد عمومی غیردولتی و بزرگترین نهاد بیمه ای اجتماعی و درمانی کشور که بدون اتکاء به بودجه عمومی دولت در قالب سازمانی درآمد- هزینه ای، با تلاش، ایثار و تعهد کارکنان حوزه های بیمه و درمان خود در قالب یک پیکر واحد، با ماموریت تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای (موضوع ماده یک قانون تامین اجتماعی) نسبت به ارائه وظایف تعهدات قانونی موضوع ماده ۳ قانون تأمین اجتماعی اقدام می نماید.

- بخش بیمه ای سازمان با قریب به ۷۲ درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه های اجتماعی کشور ضمن انجام وظایفی از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی و ... به بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی سازمان، نقش بی بدیلی در افزایش سطح رفاه اجتماعی، اقتصادی جامعه هدف داشته این کلیه امور بخش پشتیبانی و تامین منابع مورد نیاز در دو بخش بیمه ای و درمان در راستای ارائه خدمات بیمه ای (مصارف سازمان) را دارا می باشد.

- از سوی دیگر بخش درمانی به عنوان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و اولین و بزرگترین خریدار درمان کشور ایفای نقش نموده و به طور خاص با بستری و درمان بیش از ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی ملکی و تامین دارو و سایر خدمات درمانی مورد نیاز بیماران مزبور در بیمارستانهای دولتی، دانشگاهی و حتی خصوصی طرف قرارداد، در اجرای اصول قانون اساسی با پوشش بیش از ۵۴ درصد جمعیت کشور (بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران و افراد تبعی) بوده، یاری گر حاکمیت و به طور خاص نظام سلامت بوده است.

- با توجه به شرایط خاص و استمرار کرونا و تاثیر رضایتمندی نیروی انسانی در کار آمدی آن سازمان در ارائه خدمت به جامعه ۴۵ میلیونی بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی و برون رفت در بخش بیمه ای جهت امکان پرداخت بموقع وجوه بازنشستگی، از کار افتادگی و نیز مستمری بازماندگان علاوه بر سایر تعهدات قانونی موضوع قانون از حیث تامین منابع مالی که بخش اعظم آن از طریق وصول حق بیمه در قریب به ۵۰۰ شعبه تامین اجتماعی قابل احصا می باشد و از طرفی ارائه خدمات درمانی در وضعیت و شرایط حاکم فعلی نه تنها به بیمه شدگان که به سایر اقشار جامعه و با تاکید به تفاوت فاحش حقوق و مزایای کارکنان سازمان در قیاس با کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعم از درمانی و غیردرمانی، خواهشمند است با توجه به ظرفیت این فوق العاده در آیین نامه استخدامی مصوب ۱۳۶۸/۱۲/۲۸ و وجود اعتبار و تامین بار مالی آن، با ترمیم فوق العاده ویژه تا سقف ۵۰ درصد مجموع امتیازات عوامل حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر موضوع ماده «۳۸»، با نظر موافق دستور اقدام صادر فرمایند.

تسریع در ابلاغ نتیجه جهت پاسخگویی به انتظارات و رفع نارضایتی های ناشی از احساس تبعیض در پرداخت های بین کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های مختلف، مزید امتنان است.

گفتنی است مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دیروز (پنج شنبه ۱۸ شهریور ماه) با انتشار نامه‌ای در صفحه شخصی‌اش از پایان مدیریت خود در سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

کد خبر: 27666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =