آزادی ۱۱۵ زندانی جرایم غیرعمد و بدهکار مالی در خراسان شمالی

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۱۱۵ زندانی با جرایم غیرعمدی و محکومیت‌های مالی در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری صبح سه شنبه در ستاد دیه خراسان شمالی که در محل دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۱۵ زندانی با جرایم غیر عمد و بدهکاری مالی طی سال جاری آزاد شدند که از این تعداد محکوم علیه آزاد شده، ۱۰۹ نفر مرد و ۶ نفر زن می‌باشند.

مدیرکل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زندانی‌های استان در موضوع جرایم غیرعمدی ۷۱ نفر می‌باشد، میزان بدهی آنان را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: از مجموع ۱۱۵ زندانی آزاد شده ۵۵ نفر دارای محکومیت‌های مالی غیر از کلاهبرداری بوده و ۳۶ نفر به پرداخت مهریه، ۲۱ نفر به پرداخت نفقه و ۳ نفر نیز به پرداخت دیه محکوم شده بودند.

حجت الاسلام جعفری کل بدهی مددجویان آزاد شده را معادل ۱۷۹ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال اعلام کرد و در خصوص منابع و نحوه پرداخت این میزان بدهی گفت: بدهی این افراد با گذشت ۱۴۳ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریالی شکات و محکوم لهم، کمک ۱۱ میلیارد و ۶۰ میلیون ریالی ستاد دیه استان در قالب تسهیلات، کمک بلاعوض ۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریالی ستاد دیه استان، حمایت مالی بلاعوض ۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریالی ستاد دیه کشور و… محقق شد.

کد خبر: 27522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =