تزریق روزانه واکسن کرونا در سبزوار از ۷ هزار دُز گذشت

 رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی به روزانه ۷ هزار و ۱۵۵ دُز افزایش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا مسلم روز سهشنبه در بازدید از یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون سبزوار افزود: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون ۲۱۲ هزار دز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شده که ۱۸۱ هزار دز آن، معادل ۸۸ درصد تزریق شده است که ۱۲۱ هزار مورد آن تزریق دز اول بوده است.

وی تصریح کرد: جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه این دانشگاه ۳۵۰ هزار نفر است که برای ۳۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز اول واکسن تزریق شده که این آمار در میانگین  کشوری ۳۲.۵ درصد است.

وی ادامه داد: میزان تزریق واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تا اوایل شهریور روزانه ۶ هزار دز بود که اکنون با افزایش هزار و ۱۵۵ دُز دیگر به هفت هزار و ۱۵۵ مورد افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال منطقه واکسینه می شوند، گفت: واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در ۲ مرکز تجمیعی و ۴۲ مرکز خدمات جامع  سلامت برای گروههای هدف در حال اجرا است.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا به دیگر اقشار جامعه و سایر گروهها نیز بر اساس دستورالعمل‌ وزارت بهداشت به صورت مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر: 27493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =