تزریق واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری به روزانه ۶ هزار دُز رسید

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود ۶۳ هزار دُز واکسن سینوفارم به استان از روز یکشنبه، گفت: با ورود این محموله جدید، تزریق واکسن در استان روزانه به ۶ هزار دُز افزایش یافت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سید راشد جزایری افزود: این در حالی است که پیش از این روزانه سه هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در استان تزریق می‌شد اما با ورود محموله جدید روند واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۷۱ هزار دُز واکسن کرونا در قالب ۳۰ محموله وارد استان وارد شده است که از این تعداد ۳۱۰ هزار دُز تزریق شده است.

جزایری با بیان اینکه تاکنون ۴۶ گروه پر خطر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: همچنین در حال حاضر برای گروه‌های سنی تا ۱۳۵۲ در شهرها و تا ۱۳۵۵ در روستاها واکسن تزریق می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۱۱۰ مرکز واکسیناسیون و ۱۶ پایگاه تجمیعی در استان، افزود: روند واکسیناسیون در استان بر اساس برنامه در حال انجام است و واکسن‌ مورد نیاز متناسب با جمعیت هدف در اختیار استان قرار داده شده است.

جزایری خاطر نشان کرد: در حال حاضر واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و کووبرکت در استان تزریق می‌شود.

به گزارش ایرنا، موج پنجم کرونا در چهارمحال و بختیاری از ۲۰ تیرماه در این استان آغاز شد و پس از قرارگیری این استان به مدت چند هفته در اوج این موج، روند نزولی شیوع ویروس از ۱۳ شهریور در این استان آغاز شده است.

تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد و به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد چنانچه روند نزولی شیوع کرونا در استان به مدت یک هفته تداوم یابد شاهد تغییر رنگ شهرستان‌ها به نارنجی خواهیم بود.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ شهریور، ۱۹۹ هزار و ۶۳۳ مورد نمونه‌گیری تست ملکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۱ هزار و ۹۷۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

کد خبر: 27466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =