مشارکت ۵ میلیاردی داوطلبان هلال احمر گلستان در طرح نذر آب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از مشارکت پنج میلیارد ریالی داوطلبان هلال احمر در طرح نذر آب چهار خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، فرهاد میقانی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح نذر آب از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: استان پس از سه سال پیاپی اجرای این طرح در استان سیستان و بلوچستان، امسال برای کاهش تنش های آبی به کمک مردم متاثر از خشکسالی شهرستان میناب در استان هرمزگان شتافت.

وی گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده در مناطق کم برخوردار و متاثر از خشکسالی شهرستان میناب و انتخاب بخش‌سندرک برای اجرای طرح نذر آب چهار، ۱۰۰ دستگاه تانکر ۵۰۰ لیتری به ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اهدایی خیرین داوطلب گلستانی به خانواده های روستایی تحویل داده شد.

میقانی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن و آسیب جدی به کسب و کار مردم، ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال هم با حضور خیرین داوطلب میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، دو هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر، کیف مدرسه و اقلام فرهنگی به ارزش دو میلیارد ریال اهدایی خیرین گلستانی میان دانش آموزان روستاهای کم برخوردار و دورافتاده بخش سندرک توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان توضیح داد: کودکان در هر شرایطی نیازمند بازی و گذران دوران کودکی هستند، به همین سبب ۱۰۰ عدد اسباب بازی و بازی فکری به ارزش ۴۰ میلیون ریال، از طرف خیرین داوطلب به کودکان این مناطق هدیه شد.

وی عنوان کرد: همچنین بنا ضرورت کمک به مردم در حوزه بهداشتی، دو هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیون ریال میان خانواده ها شد.

میقانی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن هرمزگان بر کمربند چین خوردگی زاگرس و مکران و زلزله خیزی میناب و فرسوده و قدیمی بودن بافت منطقه، آموزش آمادگی در مخاطرات طبیعی زلزله به مردم برخی مناطق روستایی بخش سندرک ارائه شد.

کد خبر: 27445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =