۹۲ درصد متوفیان کرونا در ایلام واکسن تزریق نکرده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۹۲ درصد تمام موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا در سطح استان در سال ۱۴۰۰، هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمد کریمیان اظهار کرد: کمتر از ۸ درصد متوفیان که واکسینه شده‌اند، یک یا هر دو دوز واکسن را تزریق نموده‌اند. از ۸ درصد فوق‌الذکر متوفیان، ۶ درصد یک دوز و ۲ درصد هم دو دوز واکسن را تزریق نموده‌اند.

وی بیان کرد: از میان متوفیان بیماری کرونا در استان از ابتدای شیوع آن تاکنون، بیش از ۸۰ درصد آنان حداقل یک بیماری زمینه‌ای را دارا بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز داشت: از میان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، درصد بسیار پایینی به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند که نشانگر تاثیر مثبت و مطلوب واکسیناسیون و کاهش محسوس میزان فوتی‌ها و بستری‌ها در میان افرادی است که واکسن تزریق کرده‌اند.

کریمیان تصریح کرد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون بیماری کرونا در سطح استان، تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دوز واکسن به جامعه هدف تزریق شده که بیش از ۱۵۰ هزار آن دوز اول بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: خوشبختانه واکسیناسیون جامعه هدف در سطح استان، از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار است و از مردم شریف استان تقاضامندم که ضمن انجام واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی را در راستای حفظ سلامت خود و کمک به کادر درمان بیش از پیش رعایت کنند.

کد خبر: 27243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =