تاثیر جذب سرمایه‌گذار خارجی در ساخت مسکن ملی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی قول ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دادند که با توجه به توانایی دولت میتوان انتظار داشت که این امر محقق خواهد شد.

عبدالجلال ایری؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به قانون جهش تولید مسکن که سال گذشته در مجلس تصویب شد، گفت: اجرایی شدن این قانون رونق خوبی به بازار مسکن خواهد داد.

وی افزود:رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی قول ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دادند که با توجه به توانایی دولت میتوان انتظار داشت که این امر محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی افراد تحقق این قانون و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را غیر ممکن می‌دانند ولی با توجه به برنامه‌های پیشنهادی وزیر راه در راستای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین  اجرای قانون جهش تولید مسکن، اجرایی شدن این طرح دور از انتظار نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمین، مصالح ساختمانی و سرمایه گذاری ۳ مولفه اصلی در ساخت مسکن است که دولت با در ارائه زمین رایگان کمک بسیار شایانی برای توسعه و تحقق این طرح خواهد کرد.

ایری در پایان گفت: در مسیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی باید از ظرفیت بافت های فرسوده در داخل و حاشیه شهرها بهره گرفت چراکه این اراضی دارای خدمات شهرداری همانند آب، برق و گاز هستند که هزینه ساخت خانه را به مراتب کاهش می‌دهند.

کد خبر: 27211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =