انجام اقدامات ماندگار طی ۲ سال اخیر در تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دو سال گذشته اقدامات ارزشمند و ماندگاری توسط مجموعه همکاران تأمین اجتماعی سراسر کشور انجام شده است که قطعا بیشتر از ظرفیت و فرصت دو سال است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران و کارکنان ادارات کل و شعب بیمه‌ای تأمین اجتماعی سراسر کشور با تشکر از تلاش صادقانه تمامی کارکنان این سازمان اظهار داشت: گستردگی و سنگینی کارها قابل درک است و عمده کارهای انجام شده برعهده کارکنان زحمت‌کش و خدوم شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور و در مرحله بعد برعهده روسای شعب و مدیران استانی بوده است که با شهامت و صداقت خود انگیزه مدیران سازمان را برای اتخاذ تصمیمات مهم و پیشبرد امور سازمان تأمین اجتماعی افزایش دادند.

سالاری متناسب سازی حقوق بازنشستگان را یکی از اقدامات ماندگار و ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی در دو سال اخبر برشمرد و گفت: در پایان سال ۹۸ حداقل بگیران تأمین اجتماعی یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان حقوق می‌گرفتند که در فروردین ۱۴۰۰ این حقوق به طور متوسط دو و نیم برابر شده است بدون اینکه از منابع دولتی استفاده شود و از پایه پولی و منابع تورم زا برای این کار به هیچ عنوان استفاده نشده است. ما استقراض نداشتیم و از سرمایه‌های سازمان مصرف نشده است.

وی ادامه داد: این کار بزرگ در کنار سایر اقدامات همچون افزایش تعهدات درمانی و ۱۰ برابر شدن اروتز و پروتز و رایگان شدن خدمات درمان برای افراد سالمند و شهرهای فاقد بیمارستان در هیچ کدام از این موارد از سرمایه‌های اندوخته سازمان استفاده نشده است و در این دوره هیچ فرد و گروه جدیدی را به صورت من‌غیرحق وارد سازمان نکردیم و در این زمینه فشارها را تحمل کردیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی وصول مطالبات این سازمان از دولت را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در دو سال گذشته برشمرد و گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت وصول شده است  که تا سه سال آینده منابع مورد نیاز برای تداوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان را تأمین می‌کند.

سالاری نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌ها را از دیگر اقدامات مهم انجام شده عنوان کرد و گفت: حذف دفترچه با همکاری حوزه بیمه‌ای و شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور انجام شد و به دور از عافیت طلبی و روزمرگی این کار بزرگ را شروع کردیم و با اجرای موفق این برنامه در بسیاری از بیماری‌های پر هزینه تعهدات سازمان تامین اجتماعی را افزایش دادیم.

وی طرح ۳۰۷۰ برای کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی را از دیگر طرح‌های موفق برشمرد و اظهار داشت: طرح ۳۰۷۰ تحول بزرگی بود که از ابتدای شروع به کار در سازمان مورد توجه قرار گرفت. ما امروز ۳۰ سرویس داریم که امکان ارائه غیرحضوری کامل آن وجود دارد و البته نیازمند تکمیل و ارتقا دائمی سامانه‌ها هستیم.

سالاری تنقیح قوانین و مقررات تأمین اجتماعی را از دیگر اقدامات ارزشمند این دوره برشمرد و گفت: امیدواریم در آینده نیز تنقیح مقررات همواره مورد توجه قرار داشته باشد و از صدور بخشنامه‌های مستقل جدید خودداری شده و در عوض در زمان نیاز نسخه‌های جدید از بخشنامه‌ها جایگزین نسخه‌های قبل شوند.

در این جلسه تعدادی از مدیران استانی و ستادی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی را ارزشمند و افتخار آفرین دانستند.

  

کد خبر: 26762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =