۳۵.۵ درصد جمعیت هدف خراسان‌جنوبی در برابر کرونا واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون حدود ۳۵.۵ درصد جمعیت هدف خراسان‌جنوبی در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته ۵۰۰ تخت از تخت‌های بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا حجم قابل توجهی از تجهیزات از جمله ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی اختصاص یافت، بیان‌کرد: سه نفر از کادر درمان ما در استان نیز در جدال با این ویروس فوت کردند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در پنج پیک گذشته در زمینه دارو و تخت برای مردم خراسان‌جنوبی مشکل حاد و جدی به وجود نیامد، گفت: طی ایام شیوع کرونا تخت‌های آی سی یو بیمارستان خراسان‌جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۱۰۳ تخت به ۱۵۳ تخت رسیدیم.

وی اظهارکرد: مردم خراسان‌جنوبی در سطح کشور همواره در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو استان‌های برتر هستند و میانگین رعایت‌ها حدود ۷۱ درصد است اما برای اینکه بخواهیم بیماری را به نحو احسنت کنترل کنیم باید رعایت مسائل بهداشتی به ۹۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد مراسم‌های دهه اول ماه محرم در خراسان‌جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، بیان کرد: از همه کسانی که دقت در رعایت پروتکل‌ها در مراسم را داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی هزار و ۵۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری پرونده دارند، یادآور شد: تجهیزات این مرکز تکمیل شده و در حال حاضر کل چرخه ارائه خدمت به زوج‌های نابارور در این مرکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در آذرماه ۶۴ پروژه با ۱۵ هزار متر به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان مربع در حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت وقت افتتاح شد، گفت: در حال حاضر نیز ۳۰ تا ۴۰ پروژه آماده بهره‌برداری داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۳۶۹ هزار دوز واکسن وارد خراسان‌جنوبی شده است که ۸۰ درصد آن را تزریق کرده‌ایم، یادآور شد: تاکنون ۳۵.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان‌جنوبی یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که این میزان در سطح کشور حدود ۳۰ درصد است.

کد خبر: 26659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =