سینما باز اما تئاتر بلاتکلیف

سالن‌های سینما با پایان تعطیلات اعلام شده از امروز با پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، طبق پیگیری از سخنگوی انجمن سینماداران، سالن‌های سینمایی که در حمایت از کادر درمان تعطیلی یک هفته ای را در پیش گرفته بود و در ادامه نیز با اعلام تعطیلی سراسری به دلیل وضعیت بحرانی همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شده بودند،  از امروز یکشنبه سی و یکم مردادماه بازگشایی خواهند شد و اکران فیلم‌هایی که روی پرده بودند از سر گرفته می‌شود.

در چند هفته گذشته، فیلم‌های «دینامیت»، «مدیترانه»، «سیاه باز» و «قصه عشق پدرم» روی پرده رفته بودند. در این میان اگر چه عبور فروش فیلم «دینامیت» از رقم هشت میلیارد تومان یکی از اتفاقات خوب سینمای ایران در یک ماه اخیر بود اما سایر فیلم‌های اضافه شده به جدول اکران در این بازه زمانی فروشی ناامیدکننده داشتند. به گونه‌ای که «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند با بازی پوریا پورسرخ، بهرنگ علوی و مهراوه شریفی نیا  که در ۱۱۴ سالن سینما اکران شده، با چیزی در حدود ۴ هزار مخاطب، به فروش ۷۰ میلیون تومانی در گیشه دست یافته است. سیاه باز نیز  که از سی تیرماه ۱۴۰۰ روی پرده رفته، تاکنون با جذب ۱۲۳۰ مخاطب در ۷۸ سالن، ۲۷ میلیون تومان فروش داشته است. «قصه عشق پدرم» نیز که محصول سال ۱۳۹۰ است و مدت‌ها خاک‌خورده و بعید بود در هر وضعیت دیگری رنگ پرده را به‌خود می‌دید، نیز با در دست داشتن ۷۷ سالن جهت اکران به فروش ۲۳ میلیون تومانی در گیشه دست یافته است. میزان فروش این ۳ فیلم نشان می‌دهد که سینما با چنین فیلم‌هایی هرگز دوباره نمی‌تواند روی پای خودش بایستد.

به گفته محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران، برای اضافه شدن فیلم‌های جدید نیز باید در جلسه آینده شورای صنفی نمایش تصمیم‌گیری شود با این حال به نظر می رسد در روزهایی که سینما رفتن و فیلم دیدن حتی در اولویت آخر سینماروهای حرفه‌ای هم نیست و از طرفی فروش فیلم‌ها در این مدت بسیار پایین بوده،  بعید است که فیلمی در هفته‌های آینده ریسک نمایش را به جان بخرد و صاحبان فیلم نیز ترجیح می‌دهند اکران فیلم هایشان را به ایام پس از محرم و صفر اختصاص دهند.

با این حال اگرچه سالن‌های سینما بار رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر می‌شوند، اما وضعیت بازگشایی سالن‌های تئاتر فعلا مشخص نیست و مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایسنا گفت: قرار بر این بوده درباره این موضوع روابط‌عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی کند و از آنجا که هنوز ابلاغیه‌ای به ما نرسیده برای فعالیت مجدد سالن‌ها منتظر اطلاع روابط‌عمومی هستیم. پیش‌ از اعلام رسمی تعطیلات مشاغل بجز گروه یک، برخی سالن‌های خصوصی تئاتر که نمایشی روی صحنه داشتند، برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا اجراهای خود را متوقف کرده بودند.

کد خبر: 25599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =