۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 24541

خبرنگاران؛ نمایندگان واقعی مردم

مازیار هوشمند؛ مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های کشور
خبرنگاران؛ نمایندگان واقعی مردم

شغل خبرنگاری را باید یکی از عجیب‌ترین مشاغل در جهان به حساب آورد. شغلی که با مخاطرات بسیار (در همه جهات) همراه است و همزمان، کمترین عایدی مالی را نیز برای شاغلان آن به دنبال دارد. خبرنگاری عشقی می‌خواهد که فاقدین آن، عملاً از ادامه حضور در این شغل منصرف خواهند شد.

به عنوان کسی که سالیان سال، افتخار همراهی با این قشر زحمتکش را برعهده داشته‌ام، به جد می‌گویم که یکی از شریف‌ترین اقشار جامعه و در عین حال مظلوم‌ترین آنها، قشر خبرنگار هستند.

خبرنگاران، پژوهشگرانی هستند که با وسواسی عجیب در پی کشف حقیقت‌ بوده و نگاه آنها همواره در پی رساندن پیامی است که حاصل آن، ارتقاء سطح آگاهی جامعه است. خبرنگار باید همواره بداند؛ به روز باشد و در هر شرایطی با اشراف مطلق به حوزه تخصصی‌اش، در پی احقاق حق عامه مردم باشد. خبرنگار نماینده مستقیم مردم است.

ذات خبرنگار همواره تشنه دانستن و رسیدن به حقیقت گمشده است. او می‌خواهد بداند و همین دانستن است که روح او را آرام می‌سازد. «نگارش» اما بعد دیگری است. عطش نگارش تا جایی ادامه دارد که روح خبرنگار را در کنه یک حقیقت پنهان به توفان می‌کشاند.

غالب مردم به رسانه‌ها اعتماد دارند و تنها با شنیدن یا خواندن یک خبر به یقین، حقیقت آن را می‌پذیرند و شاید نیاز به پیگیری بیشتر و استفاده از سایر منابع را ضروری ندانند. این اعتماد، خبرنگاران و اصحاب رسانه را بر آن می‌دارد تا در راستای انجام رسالت خود، در صحت و درستی اخبار منتشر شده و عناصر آن دقت لازم را داشته و تلاش کنند تا حقیقت ناب را در ظرف قلم به پیشگاه‌ مخاطبان عرضه کنند.

گرامیداشت روز خبرنگار، گرامیداشت کسانی است که در راه یافتن حقیقت، از عمر و جان خود مایه گذاشته‌اند. روز خبرنگاران حقیقت‌جو مبارک!

کد خبر: 24541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =