۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 24540

خبرنگاران، تلاشگران خستگی‌ناپذیر

عادل دهدشتی - معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی
خبرنگاران، تلاشگران خستگی‌ناپذیر

هر سال در روز هفدهم مردادماه، تلاش می‌شود با بیانیه‌هایی روز خبرنگار گرامی داشته شده و تبریک گفته شود، اما مهم تر از این بیانیه ها و متون تبریک، آشنایی با مشکلات حوزه خبرنگاری و تلاش در جهت حل این مشکلات است. 

خبرنگاران پل ارتباطی مشاهیر، سیاستمداران و سایر افراد مورد توجه با مخاطبان عام هستند. افرادی که برای تهیه یک گزارش کوتاه، بلند یا چندرسانه‌ای، ساعات طولانی را به تحقیق پرداخته و ماحصل تلاش آنهاست که به یک رویداد، مقبولیت و جذابیت می‌بخشد.

بنا به اعلامیه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، «خبرنگاران باید کوشش کنند اخباری را که در اختیار عموم می‌گذارند درست، دقیق و معتبر باشد و در درستی اخباری که به دست می‌آورند، پژوهش و اندیشه کنند. خبرنگاران نباید حقیقتی را عمداً تحریف  کنند و نیز نباید هیچگونه مطلبی را از دید مردم پنهان نگاه دارند.» این بدان معناست که عمل خبرنگاران است که اعتماد افکار عمومی را شکل می‌دهد. در هر رویدادی، آنکه بیشتر از همه در تکاپو است و تلاشی خستگی‌ناپذیر دارد، خبرنگار است. اگر لحظاتی به عملکرد این زحمتکشان بنگرید، افرادی پرجنب‌وجوش را می‌بینید که دائم در حال رصد اطراف هستند و با ضبط قلمی یا رسانه‌ای، آن رویداد را ماندگار می‌سازند.

قشری شریف که گاهی دستمزد انتهای ماه، پاسخگوی نیازهای کامل آنان نیز نخواهد بود، اما این امر ذره‌ای از تلاش خیرخواهانه این بخش زحمتکش  جامعه برای آگاهی‌بخشی به  عموم نخواهد کاست. اگرچه در یک سال و نیم اخیر، همه‌گیری کرونا بر دشواری کار این عزیزان افزوده، اما رضایت افکار عمومی نشان از آن دارد که تلاش‌های بی‌وقفه آنها، راه ارائه اخبار صحیح به مخاطبان را نبسته است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که خبرنگاران به عنوان انتشار دهندگان خدمات سازمان تامین اجتماعی با رساندن اخبار مربوطه مانند افزایش ۱۰ برابری هزینه های اروتز و پروتز، اجرای نسخه الکترونیک، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و...به ذینفعان، در افزایش رضایت مندی جامعه هدف این سازمان موثر بوده اند. روز خبرنگار فرصتی است تا با توجه ویژه به این قلم به دستان پاک اندیش پای صحبت هایشان نشسته و گوشه ای از زحماتشان را با حل معضلات سر راهشان جبران نماییم.

تبریک این روز به خبرنگاران فرهیخته و فرود آوردن سر تعظیم در مقابل آنان مایه مباهات اینجانب بوده و همواره مرهون زحمات این عزیزان در سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود.

کد خبر: 24540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =