به برکت انقلاب اسلامی، توفیق خدمت نصیب ما شده است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت ملت شریف ایران، توفیق خدمت نصیب ما شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور جلسه هیات عمومی منصب قضا را خدادادی و شانی از شئون پیامبران دانست و افزود: دستگاه قضایی بنا به فرمایش بزرگان، یک توفیق الهی برای خدمت‌گزاری به مردم است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه از فرصت پیش آمده برای خدمت‌گزاری به مردم باید نهایت بهره کافی برده شود، گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت ملت شریف ایران، توفیق خدمت نصیب ما شده است و باید قدر این جایگاه را بدانیم و برای خدمت به مردم هر آنچه در توان داریم به کار گرفته شود چرا که این فرصت و موقعیت ها همیشگی و ماندنی نیست و باید برای احقاق حق و اجرای عدالت استفاده شود.

مظفری به اهمیت جایگاه دیوان عدالت اداری در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی که تحت امر ولایت فقیه است سازمان و نهادی برای احقاق حقوق مردم از حاکمیت تاسیس شده است که به نیابت از ولایت امر و حاکمیت اسلامی مرجع تظلم خواهی مردم از دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی است و این بسیار ارزشمند می‌باشد و اهمیت ویژه‌تری به دیوان عدالت اداری داده است.

رئیس دیوان عدالت اداری سرعت، دقت و اتقان آرای دیوان عدالت اداری را از نکات مهم در روند بهبود عملکرد دیوان دانست و افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی و حجم زیاد ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری واقعا کار جهادی در حال انجام است و باید سرعت در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آراء باشد.

مظفری استفاده از نظر مشورتی قضات پیشکسوت را در بهبود عملکرد دیوان عدالت اداری موثر دانست و در پایان از همه همکاران قضایی و اداری خواست تا در برابر حفاظت و صیانت از دستگاه قضایی احساس مسئولیت کرده و موضوع سلامت قضایی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر: 23996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =