حدود ۸۰ پرستار گنبدی به کرونا مبتلا شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه حدود ۸۰ پرستار گنبدی به کرونا مبتلا شدند، گفت: در حال حاضر ۳۹۱ بیمار در بیمارستان‌های شهرستان بستری بوده که از این تعداد حدود ۴۲ درصد از شرق گلستان هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از فارس، فرهاد بدیعی امروز در جلسه هم‌اندیشی با روسای اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان با خبرنگاران برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: تعداد ۳۹۱ بیمار در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری بوده که بخش اعظم این بیماران در دو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی بستری هستند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۸ درصد از این بیماران مربوط به شهرستان گنبدکاووس و حدود ۴۲ درصد از شهرهای شرق گلستان بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار در بیمارستان‌ها پذیرش شده و ۴۳ بیمار نیز در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی ادامه داد: هر چقدر پیک بیماری طولانی شود سیستم و کادر درمان در ارائه خدمت به بیماران دچار مشکل خواهد شد و برای رفع این مشکل مردم با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی باید پای کار بیایند.

بدیعی با بیان اینکه اصول پیشگیری هیچ تغییری نسبت به قبل نکرده است، بیان کرد: زدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها و تهویه مناسب در فضاهای بسته مهمترین عوامل کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده و هر روز که این موارد زودتر و بیشتر رعایت شود اثر پیشگیری ۱۰ روز زودتر نمایان خواهد شد.

* در هفته اول مبتلا شدن فرد به بیماری هیچ دارو خاص نیاز نیست/ تجویز این داروها توسط پزشکان به اصرار بیمار یا اطرافیان سبب افزایش تقاضا و کمبود آن در داروخانه‌های خصوصی خواهد شد

وی درباره کمبود سرم در شهرستان خاطرنشان کرد: در هفته اول مبتلا شدن فرد به بیماری هیچ دارو خاص نیاز نیست و مهمترین اصل در هفته اول رعایت اصول بهداشتی و قرنطیه است، بیماران تا متوجه مثبت شدن تست خود می‌شوند اصرار دارند که سرم و بعضی از داروهای خاص برای آنها تجویز شود و گاها تجویز این داروها توسط پزشکان به اصرار بیمار یا اطرافیان سبب افزایش تقاضا و کمبود آن در داروخانه‌های خصوصی خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای توزیع سرم در داروخانه‌ها انجام شده اما در قبال این توزیع باید این فرهنگ‌سازی نیز در بین مردم ترویج و نهادینه شود تا از استفاده غیرضروری دارو اجتناب شود.

*  در حال حاضر حدود ۸۰ پرستار گنبدی به کرونا مبتلا شدند/ پرستارانی که به صورت خفیف کرونا دارند به‌خاطر کمبود نیروی انسانی به بیماران خدمات می‌دهند

وی با اشاره به مبتلا شدن پزشکان و پرستاران به بیماری کرونا بیان کرد: کادر بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف واقعا پای کار بوده و با جان و دل به مردم خدمات می‌دهند، در حال حاضر حدود ۸۰ پرستار شهرستان به کرونا مبتلا شده که نیاز به مراقبت‌های خاص دارند، جدا از پرستارانی که به صورت خفیف این بیماری را داشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت داروهای مورد نظر به‌خاطر کمبود نیروی انسانی به بیماران خدمات می‌دهند.

بدیعی افزود: تاکنون ۳۰ هزار دوز واکسن به جامعه هدف ترزیق شده و در حال هماهنگی با وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم تا ضمن تسریع در ترزیق واکسن بتوانیم با نظم بیشتر و تجمع کمتر مراجعه‌کنندگان و در محیط آرام واکسن‌های افراد مورد نظر و مطابق جدول‌بندی ترزیق شود.

کد خبر: 23986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =