گرایی راهی نیمه‌نهایی شد

«محمدرضا گرایی» فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل حریف قدرتمند آلمانی به نیمه نهایی راه یافت.

به گزارش آتیه آنلاین، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۱۰ مرداد ماه آغاز و ۱۳ مرداد به کار خود پایان می‌دهد. این پیکارها از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز می‌شود.

در دو وزن سوم المپیکی کشتی فرنگی تیم ایران تنها در وزن ۶۷ کیلوگرم نماینده دارد که محمدرضا گرایی امروز (سه‌شنبه) به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم جولیان آکود از کلمبیا را ۸ بر صفر شکست داد.

او در مرحله یک چهارم نهایی با فرانک استابلر از آلمان (دارنده ۳ طلا و ۲ برنز قهرمانی جهان/ برنز بازی‌های اروپایی/ ۲ طلا و یک برنز قهرمانی اروپا) روبرو شد.  حریف آلمانی در همان دقایق نخست ۴ امتیاز از گرایی گرفت. ۲ امتیاز استابلر به دلیل برخورد غیرعمدی دستان گرایی به صورتش بود. در ادامه گرایی با کمرگیری و خاک کردن حریف ۲ امتیاز گرفت و حریف آلمانی به بردن نماینده کشورمان مجموع امتیازاتش را به ۵ رساند.

گرایی در وقت دوم بسیار پرتلاش و پرکار ظاهر شد به طوری که موجب خستگی حریف باتجربه آلمانی شد. گرایی یک امتیاز دیگر با بیرون بردن حریف آلمانی دریافت کرد و فشار سنگین کشتی سبب شد که استابلر دوبنده گرایی را بگیرد و داوران ۲ امتیاز به نماینده کشورمان دادند و امتیازات دو کشتی گیر ۵ بر ۵ برابر شد که به دلیل دریافت امتیاز پایانی از سوی گرایی، نماینده کشورمان پیروز این میدان سخت شد و به نیمه نهایی راه یافت.

در این مبارزه حساس چربش داوری به سود حریف آلمانی بود و حتی داور مسابقه می‌توانست ۲ امتیازی را که به دلیل حرکت غیرعمد گرایی صورت گرفت را به او نمی‌دادند.

در گروه گرایی اسماعیل بوررو قهرمان جهان و المپیک از کوبا در عین ناباوری با نتیجه ۳ بر ۲ برابر راماز زویدزه دارنده نقره امیدهای جهان از گرجستان مغلوب شد و یکی از حوادث این دوره از پیکارها را رقم زد.

در ادامه راماز زویدزه گرجستانی مقابل حریفی از تیم پناهندگان به پیروزی رسید و به نیمه نهایی راه یافت و حریف گرایی در این مرحله شد.

همچنین روز گذشته نیز «محمدعلی گرایی» دارنده ۲ مدال برنز جهان در وزن ۷۷ کیلوگرم بعد از ۲ پیروزی مقابل پنا فلورس از کوبا و بوزو استارچویچ دارنده مدال برنز اروپا از کرواسی در مرحله نیمه نهایی برابر تاماس لورینچ از مجارستان (دارنده نقره المپیک لندن/ یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان/ برنز بازی‌های اروپایی/ ۴ طلا، یک نقره و ۳ برنز قهرمانی اروپا) با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند.

گرایی امروز (سه‌شنبه) باید برای کسب مدال برنز به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن برود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز محمدهادی ساروی دارنده طلای قهرمانی آسیا و برنز امیدهای جهان بعد از پیروزی برابر آدم بودجلمین از الجزایر و «کایریل میلوف» از بلغارستان (دارنده نقره جهان/ نقره اروپا/ نقره المپیک جوانان ۲۰۱۴)  راهی نیمه نهایی شد که در این مرحله مغلوب آرتور آلکسانیان از ارمنستان (دارنده طلا و برنز المپیک/ ۳ طلا و ۲ نقره جهان) شد.

ساروی نیز امروز برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی باید به مصاف برنده آروی ساوولاینن از فنلاند خواهد رفت. ساروی خرداد ماه امسال در جام پیت لازینسکی لهستان موفق به شکست این حریف فنلاندی شده بود.

کد خبر: 23977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =