پرداخت مطالبات تامین‌اجتماعی با حمایت ویژه رئیس‌جمهور انجام شد

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی، وزارت کشور و سازمان تامین‌اجتماعی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در ارائه گزارش به رئیس‌جمهور، گفت: دستورات حضرتعالی برای ارتقای کیفیت خدمت به این هموطنان عزیز همواره مورد توجه سازمان بوده است و با تاکید و پی‌گیری‌های شما، تلاش‌ها به نتیجه رسیده است.

مصطفی سالاری اظهار کرد: تامین اجتماعی وظیفه خدمت به ۴۵ میلیون نفر از هموطنان را عهده‌دار است و خدمات مهمی را مانند بازنشستگی و درمان، بیمه ازکارافتادگی، بیمه بیکاری و بسیاری خدمات دیگر ارائه می‌دهد.

وی افزود: سازمان اکنون ماهیانه به سه و نیم میلیون نفر که با خانواده‌های‌شان بیش از ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شود، حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند که این مستمری محل امرار معاش آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به اقدامات تامین‌اجتماعی در سال‌های اخیر که برگرفته از راهبردهای رئیس‌جمهور است، تصریح کرد: بحث نخست، نسخه الکترونیک است که اقدامی بسیار سنگین و پیچیده به شمار می‌شود و می‌توان آن را به عنوان بزرگ‌ترین طرح تحول دیجیتال کشور نامید.

سالاری افزود: به ویژه که این طرح از سال گذشته و امسال در شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تصمیم‌ها و تاکیدات حضرتعالی سرعت گرفته و موانع آن رفع و الحمدالله به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: امروز در هر کجای کشور در هر مرکز درمانی، مطب‌ها و حتی مراکز درمانی سیار، امکان نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک بدون مشکل و محدودیت فراهم است و دفترچه درمانی کاغذی تامین اجتماعی از اول اسفند متوقف شده و خدمات به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: بر همین مبنا و با استفاده از همین زیرساخت بود که با تاکید حضرتعالی به سمت درمان رایگان رفتیم و در بسیاری از موضوع‌ها گام‌های بلندی برداشته شد.

سالاری با اشاره به سه اقدام مهم تامین‌اجتماعی در این زمینه، تصریح کرد: یکی اینکه برای بیمه شدگان سالمند ۶۵ سال و بالاتر در همه بیمارستان‌های دولتی کشور، درمان رایگان شده است و ۱۰۰درصد هزینه درمان را سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین برای همه بیمه شدگان صرف‌نظر از سن در شهرستان‌های فاقد بیمارستان تامین‌اجتماعی، خدمات در مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود:‌ از سوی دیگر برای بیماران مزمن، صعب‌العلاج و خاص که هزینه درمان بالایی دارند به سمت درمان رایگان یا نسبتا رایگان و در نهایت با پرداخت ۱۰ درصد سهم بیمار پیش رفته‌ایم که منابع آن تامین و ضوابط طرح تصویب شده است.

سالاری با اشاره به پرداخت مطالبات سازمان از سوی دولت، این اقدام را به عنوان یک رویداد بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: یکی از دلایل موفقیت سازمان در پیشبرد طرح‌های تامین‌اجتماعی، عنایت حضرتعالی برای واگذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان بود. چنین اتفاقی بی‌نظیر بود که در دولت‌های قبل سابقه نداشت. این اقدام توانست پشتیبانی مالی مناسبی را برای سازمان فراهم کند.

وی اظهار کرد: همچنین در ۱۴ ماه گذشته حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی به طور میانگین ۵/ ۲ برابر شده است که این اقدام نیز با پشتیبانی دولت انجام و سبب رضایت بازنشستگان شده است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: از سوی دیگر از محل همین پرداخت‌ها بود که پروژه‌های عمرانی را در حوزه درمان شروع و بعضا به پایان رسانده‌ایم و امروز ۲۹ پروژه غالبا درمانی شامل یک بیمارستان و مراکز درمانی سرپایی، به همراه ۴۲ پروژه که مراحل تامین اعتبار، تخصیص نقدینگی و اخذ مصوبات آن طی شده است، به بهره‌برداری می‌رسد.

سالاری تصریح کرد:‌ به این ترتیب، همان‌طور که در بخش درمان بستری در هر شهرستان یک بیمارستان ۱۰۰درصد رایگان برای بیمه شده تامین‌اجتماعی فراهم شده است، در هر شهرستان با ۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده نیز یک درمانگاه ایجاد شده است که ۱۰۰درصد مردم را رایگان خدمت می‌کند.   

وی با بیان اینکه حمایت بی‌نظیر حضرتعالی از جامعه کارگری این امکان را فراهم کرد تا منابع مورد نیاز اجرای طرح‌ها تامین‌ شود، افزود: به نمایندگی از جامعه کارگری و بازنشستگان وظیفه دارم از حضرتعالی تشکر و قدردانی کنم و نیز از سایر مسئولان مانند شریعتمداری، وزیر کار، دکتر دژپسند، دکتر نوبخت و همه کسانی که کمک کردند، سپاسگزارم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: ان‌شاءالله با رونمایی از نسخه الکترونیک و رسمیت یافتن آن و بهره‌برداری از معادل ۲۸۷۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدمات درمانی، این خدمات نصیب جامعه کارگری شود.     

کد خبر: 23769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =