پیکان آخرین سدِ سرخ‌پوشان در مسیر قهرمانی

تیم پرسپولیس امروز آخرین دیدار خود در لیگ برتر را مقابل پیکان برگزار خواهد کرد و در صورت پیروزی مقابل این تیم قهرمان خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، قطار لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جاری به ایستگاه پایانی خود رسید و با برگزاری مسابقات هفته سی‌ام پرونده این دوره از مسابقات بسته خواهد شد. دو تیم پرسپولیس و سپاهان اصفهان دو مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند که در این بین پرسپولیس که صدرنشینی را در اختیار دارد در صورت پیروزی مقابل تیم پیکان به عنوان قهرمانی دست پیدا خواهد کرد. 

تیم فوتبال پرسپولیس در یک قدمی قهرمانی‌ای قرار دارد که برایش یک رکورد مهم را به ارمغان می‌آورد. پرسپولیس در صورت عبور از تیم پیکان و بالای سر بردن جام قهرمانی می‌تواند برای پنجمین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شود.

کمال کامیابی نیا و علی شجاعی به علت مصدومیت قادر به همراهی سرخپوشان در بازی پایانی نیستند.محمد حسین کنعانی زادگان، مدافع پرسپولیس فصل آینده در  تیم فوتبال  الاهلی قطر بازی خواهد کرد. به همین علت بازی با پیکان آخرین حضور این بازیکن در ترکیب سرخپوشان خواهد بود. علاوه بر این، شهریار مغانلو هم قراردادش با باشگاه پرسپولیس بعد از بازی با پیکان به پایان می‌رسد و اگر مدیران پرسپولیس نتوانند رضایت نامه مغانلو را از باشگاه قبلی اش بگیرند، برای او نیز بازی با پیکان آخرین حضورش با پیراهن سرخپوشان خواهد بود.

پرسپولیسی‌ها در ۱۱ بازی لیگ برتری خود مقابل پیکان موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند و پیکان نیز ۴ بار موفق به کلین‌شیت مقابل این تیم شده است.هفته گذشته پیکان با ۵ گل ماشین سازی را شکست داد و پرسپولیس با نتیجه ۱ بر۳ از سد تراکتور گذشت.تیم پیکان با ۴۰ امتیاز در رده هفتم قرار دارد و پرسپولیس ۶۴ امتیازی، صدرنشین لیگ است. درست است که تارتار سابقه گرفتن قهرمانی از پرسپولیس را دارد اما قرمزها از مربی پیکان خاطره خوبی دارند چرا که در دو فصل گذشته، قهرمانی پرسپولیس بعد از بازی با تیمهای تارتار قطعی شده است.

تمام اما و اگرهای قهرمانی

پرسپولیس در صورت پیروزی برابر پیکان، با ۶۷ امتیاز قهرمان لیگ برتر می شود. اما با تساوی یا شکست پرسپولیس برابر پیکان، کار پیچیده خواهد شد و نگاه بازیکنان پرسپولیس به دیدار سپاهان و استقلال در ورزشگاه آزادی خواهد بود. اگر بازی پرسپولیس مساوی شود، سپاهان باید برابر استقلال با تفاضل ۳ گل پیروز میدان شود و اگر پرسپولیس برابر پیکان ببازد، سپاهان با یک پیروزی ۱ بر ۰ هم قهرمان لیگ برتر می شود. شاید به نظر کار پرسپولیس ساده باشد، اما عملکرد خوب پیکان در هفته های اخیر و انگیزه بالای سپاهان برای پیروزی، نشانه ای است برای پرسپولیس تا با تمام قوا به جدال تیم مهدی تارتار برود و پیروز از زمین بازی خارج شود.

در فصل هجدهم، تیم برانکو بعد از بردن پارس جنوبی در جم، قهرمانی‌اش در لیگ را جشن گرفت و فصل قبل هم و در شرایطی که نفت مسجدسلیمان در دور رفت، پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داده بود، در بازی برگشت از تیم یحیی گل‌محمدی در مسجدسلیمان شکست خورد تا قهرمانی پرسپولیس در فاصله ۴ هفته مانده به پایان مسابقات قطعی شود و حالا یحیی گل‌محمدی و پرسپولیسی‌ها امیدوارند این اتفاق، امشب  هم تکرار شود.در صورت پیروزی پیکان مقابل پرسپولیس و توقف تراکتور مقابل سایپا، شاگردان تارتار می‌توانند به رده ششم برسند.

کد خبر: 23492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =