دختر دونده ایران راهی دور مقدماتی شد

نماینده ایران به مرحله اول مسابقات دو ۱۰۰ متر زنان بازی‌های المپیک توکیو صعود کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو از صبح امروز (جمعه) آغاز شد و فرزانه فصیحی با حضور در ماده ۱۰۰ متر نخستین نماینده ایران در این مسابقات بود.

فصیحی در گروه ۲ مرحله مقدماتی از ساعت ۴:۳۷ به مصاف دوندگانی از عربستان، نپال، کویت، گوام، چین تایپه، اندونزی، مالزی و لائوس رفت و با زمان ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه در رده نخست قرار گرفت. فصیحی با این مقام به مرحله اول مسابقات صعود کرد.

او که در خط ۳ می‌دوید، ساعت ۱۲ به وقت توکیو و ۷ و ۳۰ صبح به وقت تهران، برای صعود به نیمه‌نهایی می‌دود.

فقط ورزشکارانی که سهمیه یونیورسالیتی را کسب کرده‌اند در این مرحله شرکت کردند و دوندگانی که با کسب ورودی المپیک جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده‌اند از یک مرحله بالاتر وارد گردونه رقابت می‌شوند.

رکورد ۱۰۰ متر زنان ایران در اختیار مریم طوسی با زمان ۱۱ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه است که در سال ۱۳۹۳ به ثبت رسید.

از ساعت ۵:۱۵ احسان حدادی در گروه A مرحله انتخابی ماده پرتاب دیسک به میدان می‌رود. ۱۶ ورزشکار از جمله دانیل استاهل از سوئد شانس اول کسب مدال طلای مسابقات در همین گروه قرار دارند.

ورزشکاران با ثبت رکورد ۶۶ متری، صعود خود از این مرحله را قطعی می‌کنند. در صورتی که ورزشکاری به این رکورد نرسید اما در میان ۱۲ نفر برتر مجموع ۲ گروه قرار گرفت، فینالیست خواهد شد.

حدادی در آخرین مسابقه خود روز ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در مسابقات باشگاهی ایران، دیسک را ۵۷ متر و ۴۷ سانتی‌متر پرتاب کرد. او که رکورد آسیا را در اختیار دارد، از مهر ۹۸ تا همین مسابقات به دلایل مختلفی مثل ابتلا به کرونا و مصدومیت در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بود.

حسن تفتیان دیگر نماینده دو و میدانی ایران در المپیک توکیو است که باید صبح شنبه در مرحله اول ۱۰۰ متر مردان به مصاف رقبای خود برود. هنوز گروه‌بندی این ماده اعلام نشده است.

مهدی پیرجهان هم قرار بود در دو ۴۰۰ متر با مانع المپیک به میدان برود اما به دلیل ابتلا به کرونا این مسابقات را از دست داد.

کد خبر: 23468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =