ایران-کانادا/ سومین گام شاگردان آلکنو

تیم ملی والیبال ایران سومین مسابقه خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را مقابل تیم ملی کانادا برگزار خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در ادامه مسابقات والیبال رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تیم ملی والیبال ایران صبح فردا به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت تا سومین بازی خود در این رقابت‌ها را برگزار کند. شاگردان ولادیمیر آلکنوی روسی، بعد از دو پیروزی مقابل تیم‌های ملی صربستان و تیم ملی ونزوئلا در چالش سوم خود باید با تیم ملی کانادا دیدار کنند. ملی‌پوشان والیبال ایران پس از عبور از تیم‌های ملی والیبال لهستان و ونزوئلا با ۲ پیروزی و ۵ امتیاز بعد از ژاپن به دلیل تفاضل یک امتیاز در جایگاه دوم گروه خود ایستاده‌اند و برای رسیدن به صدر جدول از دیدار با کانادا تنها و تنها پیروزی می‌خواهند.  

در رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال FIVB، تیم ملی والیبال کانادا در رتبه یازدهم و یک پله پایین‌تر از ایران قرار دارد؛ و این فاصله نزدیک دو تیم کار را برای هم ایران و هم کانادا سخت خواهد کرد. البته باید این را در نظر داشت که تیم ملی ایران با عبور از تیم لهستان که قهرمانی جهان را در یدک می‌کشید از روحیه بسیار بالایی برخوردار است و به نظر می‌رسد اگر با قدرت دو بازی پیشین مقابل کانادا صف آرایی کند به راحتی از این بازی نیز با پیروزی خارج شود.  

نگاهی به نبردهای دو تیم ایران و کانادا در سال‌های قبل نشان از این دارد که تیم ملی والیبال ایران در طول تاریخ هشت بار به مصاف کانادا رفته و ۴ پیروزی هم کسب کرده است. نخستین رویارویی ۲ تیم در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۴ آتن بود که کانادا به راحتی پیروز شد، اما در نهایت نه ایران و نه کانادا به آن دوره المپیک نرسیدند، اما ۱۲ سال بعد و در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو، نخستین بار ایران مقابل کانادا پیروز شد و طلسم المپیکی نشدنش را شکست.

تیم ملی والیبال ایران در صورت ثبت سومین پیروزی مقابل کانادا صعودش را به مرحله بعد قطعی خواهد کرد. از هر گروه چهار تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد. در جدول رده بندی والیبال ابتدا تعداد پیروزی اهمیت دارد و سپس امتیاز لحاظ می‌شود.  تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی مرحله گروهی خود فردا (چهارشنبه) از ساعت ۴:۳۰ مقابل کانادا صف آرایی خواهد کرد.

کد خبر: 23306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =