تحولی عظیم در خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: در سازمان تامین اجتماعی، با سرعت بخشی به توسعه خدمات غیر حضوری، در آینده‌ای نزدیک، شاهد تحولی عظیم در حوزه خدمات الکترونیکی خواهیم بود تا همگام با دولت الکترونیک جزء سازمان‌های پیشگام و پیشتاز جامعه باشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، استان سمنان به عنوان یکی از پهناورترین استان‌های کشور که نزدیک به شش درصد مساحت کل کشور را در بر گرفته است، از نظر اقتصادی جایگاه در خور توجهی در اقتصاد کشور دارد. بخش صنعت این استان به علت نزدیکی با استان تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته و راه‌آهن با استان‌های تهران، خراسان، مازندران و در آینده به اصفهان و جنوب کشور و ذخایر معدنی مهم، طی سال‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده ‌است. محمد اخلاقی - مدیرکل تامین اجتماعی این استان -معتقد است که با سرعت‌بخشی به توسعه خدمات غیرحضوری، در آینده‌ای نزدیک، شاهد تحولی عظیم در حوزه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود.

در ادامه مشرح گفت‌وگو آتیه‌آنلاین را با او می‌خوانید:

طی سال‌های اخیر، سازمان تامین اجتماعی جهش بزرگی در الکترونیکی شدن و توسعه خدمات غیرحضوری داشته است. فکر می‌کنید این فرآیند تا کجا باید توسعه پیدا کند؟

با توجه به شرایط کرونایی جهان و جامعه امروزی ما و توسعه صنعت دیجیتال، توسعه خدمات غیرحضوری می تواند حجم بزرگی از مشکلات پیش روی مردم و جامعه مخاطب را کاهش دهد. توسعه این فرآیند اولاً نیازمند فراهم آوردن بستری مناسب برای حل مشکلات زیرساختی و جلوگیری از قطعی و کندی سیستم بوده و ثانیاً نیازمند توسعه فرهنگی در این خصوص است. بنابراین انتظار بر آن است که در سازمان تامین اجتماعی، با سرعت بخشی به توسعه خدمات غیرحضوری، در آینده‌ای نزدیک، شاهد تحولی عظیم درحوزه خدمات الکترونیکی بوده و همگام با دولت الکترونیک جزء سازمان‌های پیشگام و پیشتاز جامعه باشیم.

به نظر شما سازمان تامین اجتماعی نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای توسعه خدمات الکترونیکی را دارد؟ وضعیت آموزش این نیروها چگونه است؟

بله. می‌توان گفت علیرغم وجود تعداد نیروهای حوزه فناوری اطلاعات و برخی همکاران خلاق در حوزه تولید نرم افزاری و ایجاد بستر آموزشی به صورت وبیناری، ویدئوکنفرانس، حضوری و ...، سازمان نیازمند افراد متخصص برون سازمانی و صاحب نظر در این عرصه بوده که این موضوع بارها مورد تأکید مقام محترم عالی سازمان نیز قرارگرفته است.

رویکرد شما در اداره کل استان سمنان به منابع انسانی چیست؟

هر مدیر موفقی دیدگاهش به نیروهای انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان است که در کنار آن با فراهم آوردن آموزش، ارتقاء مهارت آموزی و همچنین ارتقاء کیفی تحصیلی نیروهای موجود، می‌تواند یک سازمان پویا و هدفمند را ایجاد کند.

وضعیت پوشش گروه‌های جدید در استان چگونه است؟ فکر می کنید در این خصوص چه ظرفیت‌های جدیدی وجود دارد؟

با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان و بر اساس اولویت بندی فعالیت‌های شغلی (صنعتی – خدماتی و کشاورزی) نتیجه می‌گیریم به دلیل صنعتی بودن استان، وجود ۱۵ شهرک صنعتی در استان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در غرب استان و نزدیکی آن به پایتخت، تعداد بیمه شدگان اجباری رو به افزایش خواهد بود.

به نظر شما سازمان تامین اجتماعی از چه راهکارهایی می تواند برای جلب بیشتر اعتماد عمومی و افزایش اعتبار سازمانی خود در بین مخاطبان استفاده کند؟ اگر پیشنهادی دارید بفرمایید.

پاسخگویی صحیح، به موقع و مناسب - شفاف سازی- حسن رفتار، کردار و گفتار - صداقت - خوش خلقی و به روز بودن در دانش سازمانی از راهکارهای مهم و اساسی برای افزایش اعتماد و اعتبار سازمانی به شمار می رود.

و حرف آخر؟

کمبود نقدینگی در سازمان، عدم سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه سازمان و عدم پرداخت به هنگام مطالبات بدهکاران اعم از کارفرمایان، دولت و ... از مشکلات بزرگ و اساسی این سازمان است که جهت برون رفت از این بحران، عزم جدی و مشارکت همگانی را می‌طلبد.

کد خبر: 23272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =