ضرورت تحول دیجیتال در سازمان تامین‌اجتماعی/ کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در جریان چهارمین نشست رویای تامین‌اجتماعی فراگیر با موضوع تامین‌اجتماعی دیجیتال گفت: در این که تحول دیجیتال در واقع یک ضرورت است، تردیدی نیست و سازمان تامین اجتماعی به لحاظ اینکه با بخش عمده جمعیت کشور ارتباط کاری و همچنین وظیفه خدمت‌رسانی دارد، باید در این مسیر گام‌های اساسی بردارد و در سال‌های آتی باید این روند استوارتر و سریع‌تر توسط سازمان طی شود.

به گزارش آتیه آنلاین، مصطفی سالاری در ادامه اظهار کرد: درگذشت دو خبرنگار، در حادثه واژگونی اتوبوس و همچنین تصادف اتوبوس و از دست دادن تعدادی از سرباز معلمان را تسلیت میگویم.

وی در ادامه افزود: با استفاده از نظرات مختلف سعی در رفع نواقص اجرایی طرح ۳۰۷۰ و ارائه بهتر خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی داریم.

سالاری ادامه داد: هدف از این نشست استفاده از نظرات و ارائه گزارش به مردم و جامعه هدف در راستای استفاده بهتر از خدمات الکترونیک است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح ۳۰۷۰ این بود که در مرحله اول ۳۰ خدمت پرمراجعه سازمان تامین اجتماعی را در قالب اجرای این طرح به گونه‌ای اجرا کنیم که ۷۰ درصد مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: در راستای اجرای بهینه این طرح، البته زمینه پاسخگویی به مردم و ذینفعان سازمان تامین‌اجتماعی فراهم شده است و مراجعات مردم به شعبات تامین‌اجتماعی نسبت به قبل بسیار کاهش یافته است.

سالاری در ادامه بیان کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم که ۳۰۷۰ بدون ایراد است که هیچ فردی برای دریافت هرکدام از این ۳۰ خدمت نیاز به مراجعه حضوری به شعبات تامین اجتماعی نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تحول دیجیتال هزینه مراجعات مردم را بسیار کاهش داده است، افزود: هم اکنون در دریافت بسیاری از خدمات مذکور، نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

وی با بیان اینکه شعب تامین اجتماعی نسبت به قبل بسیار خلوت‌تر شده است، اظهار کرد: فرآیندها در ارائه خدمات کوتاه‌تر شده است و بدنبال روان‌تر شدن آن نیز هستیم.

سالاری گفت: در راستای اجرای این طرح، تمامی دستگاه‌ها کمک‌های لازم را به سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند و باید در سازمان تامین اجتماعی به سمتی حرکت کنیم که روندهای بهتری را در این مسیر شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم مدیران در آینده گام های بعدی را بردارند و ۱۰ سرویس دیگر را اضافه کنیم و از ۷۰ به ۸۰ درصد عدم نیاز به مراجعه غیرحضوری برسیم. اگر به پیشرفت خوب در اجرای طرح ۳۰۷۰ برسیم و مراجعه مردم در مواردی منتفی شود امکان اینکه در آینده دوباره به شیوه سنتی سابق برگردیم بسیار ضعیف است. تلاش ما تا پایان دولت، رفع کامل نقایص موجود در برخی سرویس‌ها است.

سالاری افزود: باید بدانیم که کجا بوده‌ایم، اکنون در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم و باید در تحول دیجیتال به کجا برسیم. مسیری را آغاز کردیم و یک کار  پر درد سری بود. شاید احتیاط و عافیت طلبی اقتضا می‌کرد کسی به سمت چنین اقداماتی نرود. فشارهایی را متحمل شدیم اما این فشارها همکاران را از ادامه مسیر باز نداشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه قصد داریم فرآیند برخورداری از خدمات تأمین اجتماعی را اصلاح و کوتاه‌تر کنیم، گفت: به صورت دائم از سامانه ۱۴۲۰ بازخورد می‌گیریم تا ببینیم کدام سرویس‌ها نارسایی دارند یا باید بهبود پیدا کنند. همچنین دستگاه‌های مختلف نیز در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ به ما کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: در گام بعدی قصد داریم این طرح را به ۴۰۸۰ تبدیل کنیم به طوری که خدمات غیرحضوری به ۴۰ خدمت و میزان کاهش مراجعات نیز به ۸۰ درصد برسد.

سالاری اظهار داشت: از استارت‌آپ‌ها می‌خواهیم که بر روی پلتفرم ما سرویس ارائه خدمات غیرحضوری ارائه دهند و گروه‌های جوان برای کمک و آسان‌تر شدن ارائه خدمت به ما کمک کنند.

وی درباره به حاشیه رفتن این طرح گفت: زمانی که بیش از ۹۰ درصد کار ارائه خدمات غیرحضوری و تمامی سندسازی‌ها  در این زمینه انجام شده باشد، احتمال اینکه طرح به حاشیه برود بسیار کم خواهد بود.

کد خبر: 20319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =