«کلوزآپ» بهترین فیلم کیارستمی به انتخاب نشریه انگلیسی

 مجله فرهنگی انگلیسی فار اوت (Far Out) همزمان با روزهای تولد «عباس کیارستمی» کارگردان فقید و برجسته ایران فهرست ۱۰ فیلم برتر او را اعلام کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در فهرست مجله فرهنگی انگلیسی Far Out (فار آوت)، از میان ۱۰ فیلم برتر عباس کیارستمی، جایگاه بهترین اثر به فیلم «کلوزآپ» تعلق گرفت.

این نشریه در توضیح این فیلم نوشته است: کلوزآپ مشهورترین و تأثیرگذارترین اثر کیارستمی است که در دنیای مستند داستانی، انقلابی به وجود آورد. او یکی از بزرگترین فیلمسازان تمامی دوران‌ها است.

دیگر آثار عباس کیارستمی که در فهرست این نشریه منتشر شده است آثاری چون طعم گیلاس، خانه دوست کجاست، باد ما را خواهد برد، زندگی و دیگر هیچ، زیر درختان زیتون، مسافر، گزارش، کپی برابر اصل و ده هستند.

بنیاد سینمایی فارابی، صاحب حقوق و پخش‌کننده بین‌المللی فیلم کلوزآپ است.

فیلم کلوزآپ به کارگردانی، نویسندگی عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۸ است که در آن هنرمندانی چون حسین سبزیان، حسن فرازمند، هوشنگ شماعی، ابوالفضل آهنخواه، مهرداد آهنخواه، محسن مخملباف، عباس کیارستمی، نیر محسنی زنوری، احمدرضا موید محسنی، داوود گودرزی، محمدعلی براتی، مسلم عشره، ماهرخ آهنخواه، منوچهر آهنخواه، حسن کمیلی، علیرضا احمدی، داوود همت ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: حسین سبزیان، به دلیل شباهتش به محسن مخملباف خود را به خانواده آهنخواه به عنوان مخملباف معرفی می کند، و به بهانه ساختن فیلم به خانه آن ها راه می‌یابد ...

کد خبر: 19866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =