استان تهران پیشتاز در بیمه کارفرمای صنفی

از ۱۴۲ هزار و ۷۵۸ بیمه شده کارفرمای صنفی، نزدیک به یک سوم آنها در استان تهران هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی آمار توزیع بیمه شدگان کارفرمای صنفی در ادارات کل را منتشر کرد.

بر اساس این آمار تعداد کل بیمه شدگان کارفرمای صنفی تا پایان اسفند ماه سال گذشته ۱۴۲ هزار و ۷۵۸ نفر بوده است.

این آمار همچنین نشاندهنده این است که سه اداره کل استان تهران (اداره کل غرب، شرق و شهرستان های استان تهران) در مجموع با ۴۶ هزار و ۵۶۵ بیمه شده کارفرمای صنفی، دارای بیشترین فراوانی هستند و اداره کل غرب استان تهران بزرگ با ۱۷ هزار و ۷۱۹ بیمه شده کارفرمای صنفی، دارای بیشترین فراوانی در بین سه اداره کل این استان است.

پس از ادارات کل غرب، شرق و شهرستانهای استان تهران، ادارات کل در استان های خراسان رضوی و اصفهان حائز بیشترین بیمه شده کارفرمای صنفی هستند.

همچنین بر اساس این آمار، اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام با ۲۶۴ بیمه شده کارفرمای صنفی دارای کمترین فراوانی است و پیش از آن ادارات کل سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

گفتنی است کارفرمایان کارگاه‌های صنفی دارای کارگر می‌توانند با ارسال لیست حق بیمه؛ خود و اعضای خانواده‌اشان را تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار دهند. با تغییر قوانین اکنون کارفرمایان زیر ۵۵ سال و حتی اعضای هیات مدیره شرکت‌ها هم می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

کارفرمایان به دو طریق می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های قانونی تامین اجتماعی قرار گیرند: کارفرمایان کارگاه‌هایی که فاقد کارگر هستند می‌توانند با عقد قرارداد بیمه حرف و مشاغل و انتخاب درصد بیمه از این قانون بهره‌مند شوند و کارگاه‌هایی که از یک تا بیش از ۱۰۰ نفر کارگر تحت پوشش دارند و برای کارگران  خود لیست ارسال می‌نمایند می‌توانند با ارائه درخواست و عقد قرارداد نسبت به درج نام خود در ابتدای لیست و به عنوان کارفرما در ستون شغل نسبت به بیمه‌پردازی اقدام کنند.

حداکثر سن کارفرمایان متقاضی در زمان درخواست ۵۵ است و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن یادشده باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن مقرر خواهد بود.

مدیر عامل و اعضای هیات‌های مدیره کارگاه‌های داری شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می‌دارند، در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می‌توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت  به درج نام خود در لیست کارگاه‌ها همانند سایر بیمه‌شدگان اقدام نمایند. کلیه کارفرمایان با تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و بازماندگان، خدمات درمانی و اسناد پزشکی و پرداخت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی بهره‌مند شوند.

گفتنی است نرخ حق بیمه کارفرمایان صنفی (حقیقی) و مدیران و اشخاص حقوقی و غیردولتی ۲۷ درصد است.

استان تهران پیشتاز در بیمه کارفرمای صنفی

کد خبر: 19728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =