یکی از اهداف اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه بیمه جلب رضایت مخاطبان از طریق اقدامات مختلف در درمان مستقیم و غیرمستقیم است. بر اساس بررسیهای به عمل آمده درصد زیادی از هزینههای نسخههای دفترچه بیمه اتلاف میشد که با صرفه جویی در آن میتوان خدمات بیشتری به بیمهشدگان ارائه کرد.
در این راستا اولین اقداماتی که پس از الکترونیک شدن نسخ رخ داد افزایش سطح تعهدات سازمان بود و حذف فرانشیز خدمات بستری در شهرهایی که مرکز ملکی نداریم و همین طور تغییر رویه سازمان برای پرداخت هزینه اروتز و پروتز.
در حال حاضر هم، بحث بیماریهای مزمن و بازتعریف بیماریهای خاص مطرح است که همه اینها متأثر از برنامه الکترونیک سازمان است.
با عنایت به اینکه درمان یک کالای خیلی گران قیمت است که هزینههای سنگینی را برای سازمان و مردم دارد، باید جلوی اتلاف هزینهها را بگیریم و منابع و مصارف را مدیریت کنیم تا منابع درست و بهینه مصرف شوند.
پیاده سازی نسخه الکترونیک یکی از آرزوهای ما در طول سالیان گذشته بود که اکنون عملی شده است و هیچ اقدام بعدی در درون سازمان در جهت بهبود خدمات درمانی نمیتوان متصور شد مگر این که از روشهای مکانیزه و الکترونیک استفاده کنیم.
در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی وارد یک نقطه عطف تاریخی در بخش درمان شده است و انتظار ما از بیمه شدگان عزیز، شرکای اجتماعی سازمان و مجموعه تشخیصی و درمانی کشور حمایت از طرحهای سازمان است.
منبع: ادارهکل روابطعمومی سازمان تامیناجتماعی
نظر شما