بیماران کرونایی بستری گیلان به زیر ۲۰۰ نفر رسید

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به ادامه روند کاهشی کرونا در استان، گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری گیلان ۱۹۵ نفر است.

به آتیه‌آنلاین به نقل از ایلنا، آبتین حیدرزاده با اشاره به ادامه روند کاهشی کرونا در استان گیلان، تأکید کرد: این به معنا کنترل و یا پایان کار کرونا نیست.

وی با بیان اینکه باید همچنان با توجه به ماهیت ویروس کرونا پروتکل‌ها رعایت شود، گفت: هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به کرونا می‌تواند دوباره شرایط را برای استان گیلان سخت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: با توجه به حضور مسافران در استان گیلان باید به صورت جدی پروتکل‌ها رعایت شود.

وی با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان، گفت: بعد از ماه‌ها مجموع بیماران کرونایی بستری در استان گیلان به زیر ۲۰۰ نفر یعنی ۱۹۵ بیمار رسیده است.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه مشارکت شهروندان و همکاری با کادر درمان و پرستاران این روند را ادامه خواهد داد، افزود: در شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی در استان گیلان شناسایی شده اند.

وی با اشاره به وخامت حال ۳۶ نفر از این بیماران، گفت: این بیماران برای دریافت خدمات ویژه در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به در پیش بودن انتخابات اشاره و از شهروندان خواست برای ادامه سیر نزولی بیماری کرونا در استان همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی همانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله با دیگر افراد را در ستادهای انتخاباتی و روز انتخابات را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

کد خبر: 18578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =