ناتو و جی ۷ به قوانین بین‌المللی پایبند باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه، برابر انگاشتن طرف متضرر و طرف خرابکار از سوی جی ۷ را نشانگر یک رویکرد معیوب و سیاسی ارزیابی کرد و خواستار پایبندی کشورهای عضو ناتو و جی۷ به قوانین بین‌المللی شد.

به گزارش آتیه آنلاین، سعید خطیب زاده طی پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: ناتو و جی۷ با آن سابقه فاجعه‌بارشان در منطقه ما، از هیچ جایگاه برتری برخوردار نیستند که از آنجا دیگران را موعظه کنند، خصوصا در قبال ایران که لنگر صلح و امنیت در منطقه است.

وی با بیان اینکه برابر انگاشتن طرف متضرر و طرف خرابکار، تنها نشانگر یک رویکرد معیوب و سیاسی است، تصریح کرد: به جای خطابه خواندن برای دیگران، به قوانین بین‌المللی پایبند باشید.

به گزارش ایرنا، سران جی ۷ در بیانیه‌ای از مذاکرات وین حمایت کردند. در این بیانیه آمده است: ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز سلاح هسته‌ای توسعه نمی‌دهد. ما از گفت‌وگوهای اساسی میان مشارکت‌کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به صورت جداگانه با ایالات متحده به منظور بازگرداندن ایران و آمریکا به تعهدات برجامی‌شان استقبال می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه هدف این گروه حمایت احیای منافع مرتبط با بخش عدم اشاعه هسته‌ای برجام و اطمینان حاصل کردن از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اعلام شد. این گروه از ایران خواست: از تمامی اقداماتی که از میزان شفافیت می‌کاهد دست بکشد و از آن‌ها بازگردد و از همکاری کامل و به موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطمینان حاصل کند. برجام احیا و به طور کامل اجرا شده می‌تواند مسیر رسیدگی بیشتر به نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای را هموار سازد.

به گزارش ایرنا، سران گروه ۷ در انتهای بیانیه خود ضمن ایراد اتهاماتی در خصوص جنگ های نیابتی در منطقه از ایران خواسته اند که نقشی سازنده در  توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای داشته باشد.

کد خبر: 18547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =