مشارکت صنایع برای تامین ۱۰ هزار مگاوات برق

وزیر نیرو گفت: این روزها در تدارک توافق بزرگی با وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت با مشارکت صنایع بزرگ کشور هستیم تا حدود ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی مورد نیاز خود را بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و از این حیث برق مطمئن و پایدار برای صنایع رو به شکوفایی کشور فراهم شود.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از پاون، رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان بافق در قالب هفته یازدهم پویش هرهفته الف-ب ایران، با بیان اینکه لازم است قطعا در مصرف آب در بخش کشاورزی چاره‌اندیشی شود، اظهار داشت: اگر چاره‌اندیشی نشود و مشکل خود را در عرصه مصرف حل نکنیم با طرح‌های انتقال آب با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها اعم از حوضه به حوضه، مسائل اجتماعی، سیاسی و بعضا امنیتی، انتقال آب با شیرین‌سازی از دریا با هزینه‌های سنگین اقتصادی، فقط حیات این تمدن و پایداری آن را که در معرض خطر است به تعویق انداختیم، زمان را نباید از دست دهیم و همه این کارها باید با هم انجام شود.

وی بر لزوم شناسایی پتانسیل و اولویت‌های هر استان تاکید کرده و افزود: لازم است در هر منطقه اولویت‌ها شناسایی و به آنها پرداخته شود و از منابع خود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها وقت است در جهت تحقق برنامه‌ها استفاده کنیم.

اردکانیان اضافه کرد: ‌استان یزد برنامه‌های مشخص دلگرم‌کننده‌ای دارد که همه سرمایه‌گذاران و مردم می‌توانند با امیدواری و اطمینان فعالیت‌های خود را توسعه و ادامه دهند؛ همانگونه که رئیس جمهوری در سفر اخیر خود به استان‌های کرمان و یزد اشاره کرد مجوز انتقال آب از دریا، شیرین‌سازی و انتقال داده شده که کار مطالعات آن رو به اتمام است. سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل خوبی در این استان وجود دارند. باید سریعا مدیریت و سازماندهی شده و زمان از دست نرود. یا به تنهایی و یا با مشارکت استانی دیگر این کار زودتر عملیاتی شود. باید سرمایه‌گذاری خوبی در موضوع جمع‌آوری و تصفیه پساب‌ها هم صورت بگیرد.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت برق استان یزد نیز ادامه داد: از حیث برق هم در استان یزد تاکنون شرایط خوبی داشتیم و قطعا سرمایه‌گذاری بیشتری هم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

اردکانیان در خصوص برق صنایع نیز اظهار داشت: این روزها در تدارک توافق بزرگی با وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت با مشارکت صنایع بزرگ کشور هستیم تا حدود ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی مورد نیاز خود را بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و از این حیث برق مطمئن و پایدار برای صنایع رو به شکوفایی کشور فراهم شود. همچنین با این اقدام بار نسبتا سنگین از دوش شبکه سراسری کشور برداشته شود تا بتوان به‌طور مناسب جوابگوی سایر بخش‌ها بود و استان یزد هم از این مجموعه بهره‌مند است.

وی‌همچنین با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های پویش هر هفته الف –ب ایران فارغ از انتخابات و تغییر دولت بوده و اعتقاد داریم مردم از یک دستگاه خدماتی مانند وزارت نیرو انتطار این را ندارند که اختلالی در خدمت‌رسانی انجام شود، گفت: بحث این وزیر و این دولت نیست بلکه مظلومیت نظامی است که برای برپایی و پایداری آن خون‌ها داده شده، حق مسلم مردم است که در کنار توجه به همه کمبودها و کاستی‌ها، داشته‌هایشان هم مطرح شود که طرح این داشته‌ها رضایتمندی و تاب آوری ایجاد کند.

اردکانیان در عین حال با اشاره به برنامه بهره‌برداری از ۲۹۰ پروژه با سرمایه‌گذاری حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان در چارچوب پویش هر هفته الف-ب ایران گفت: تا این هفته که یازدهمین هفته از پویش است، ۵۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده و این پویش تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 18489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =