فروش بیش از ۳۰۰ هزار قطعه صنایع‌دستی در سال کرونایی

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری از ۵ سال تلاش برای شناسایی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی خبر داد، گفت: با مشارکت روستاییان ۳۰۰ هزار کالاهای ایرانی به جای چینی در بازار هدایای تبلیغاتی در سال کرونایی به فروش رفته است.

به گزارش آتیه آنلاین، مهدی شوندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: بعد از ۵ سال تلاش برای شناسایی و راه اندازی کارگاه‌های تولید صنایع دستی با مشارکت روستاییان هنرمند توانستیم کالاهای ایرانی را به جای چینی در بازار هدایای تبلیغاتی جایگزین کنیم.

وی افزود: «شرکت خلاق و دانش بنیان آرا هنر» در سال ۹۹ و پس از چهار سال تلاش توانست به رکورد تامین صنایع دستی از همه استان‌های کشور دست پیدا کند؛ یعنی در سال گذشته در هر استان حداقل با یک شهر یا روستا در حمایت از هنر ایرانی همکاری داشته است.

بخش تامین شرکت آرا هنر سال گذشته بیش از ۲۰ سفر به شهرهای مختلف از جمله همدان، اصفهان، زنجان و یزد به عنوان مقاصد اصلی داشت و در پنج سال گذشته بیش از  ۱۰۵ سفر  با هدف شناسایی و جذب هنرمندان و سفارش محصولات انجام داد.

وی از شناسایی، یک هزارو صد کارگاه صنایع دستی در پنج سال گذشته خبر داد که در این کارگاه‌ها ۳۷۰ کارگاه با کسب استانداردهای مشخص عضو باشگاه تامین کنندگان این شرکت قرار دارند.

به گفته این فعال حوزه صنایع دستی نتیجه تلاش برای شناساندن صنایع دستی ایرانی آن بود که۳۱۲ هزار و ۶۲۶ قطعه صنایع دستی تولیدی هنرمندان شهرها و روستاهای مختلف در قالب هدایای سازمانی، محصولات صادارتی و تک فروشی فقط در سال ۱۳۹۹ به فروش رفته‌اند که این عدد معادل آن است که به هر یک از شهروندان کشور قبرس شمالی یک محصول صنایع دستی ایرانی هدیه بدهیم.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ با ورود به بازار چین، وارد حوزه صادرات صنایع دستی شد و بعد از حضور در چندین نمایشگاه از جمله نمایشگاه بین‌المللی واردات و صادرات چین و هم‌چنین نمایشگاه جواهرات چین و  در نهایت در سال ۹۸ به واسطه فعالیت‌های متعدد صادراتی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان شرکت برگزیده در میان شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه صادرات انتخاب شد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ فروشگاه محصولات آرا هنر در شهر شانگهای افتتاح شد و با تاسیس برند «آرا هند مید» به عنوان یک شرکت ایرانی ضمن حضور در ۱۳ نمایشگاه‌ برگزار شده در چین، مذاکره با طرف‌های خارجی برای معرفی و شناسایی محصولان ایرانی انجام داد.

بر اساس اعلام مدیریت این شرکت خلاق و دانش بنیان،   سال ۹۹  یکی از سخت ترین سال‌های اقتصادی ایران در ۵۰ سال گذشته بوده، و هدف اصلی بقای کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنایع دستی و حفاظت از زنجیره تامین به ویژه در مناطق روستایی اعلام شد. در این مدت نه تنها هیچ یک از کارگاه‌های همراه این شرکت تعطیل نشد، بلکه به رشد ۴۲ درصدی در سفارش و تامین محصولات صنایع دستی رسید و در فروش رشد ۶۶.۷ درصدی را تجربه کرد.  

 از اهداف مهم «آراهنر» تامین محصولات ایرانی از دست هنرمندان روستایی است و نگاه به روستاها نگاه ویژه‌ای در تامین محصولات دارد و به تکلیف خود برای حمایت از هنرمندان روستایی اهتمام ویژه دارد. روستای «نثار» از توابع منطقه نهاوند بشاگرد، روستای «گرمه» از توابع منطقه خور و بیابانک و روستای «خوردیماق» منطقه مینودشت گلستان از روستاهایی هستند که آراهنر در آنها سرمایه گذاری کرده و به تجهیز کارگاه های خرد خانگی برای حمایت از هنر روستایی اقدام  داشته است.

این مجموعه در سه بخش ارائه هدایای تبلیغاتی با محوریت صنایع دستی با برند تجاری آراهنر، صادرات محصولات صنایع دستی با برند AraHandmade و خرده فروشی آفلاین و آنلاین صنایع دستی با برند آرامان فعالیت می‌کند.

کد خبر: 18476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =