راهکارهای مقابله با کروناهای جدید

قائم‌مقام مدیرعامل بیمارستان میلاد، ضمن تشریح تمهیدات این مرکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونا در اوج همه‌گیری، راهکارهای لازم برای مقابله با ویروس کرونا به ویژه سوش‌های جدید این بیماری را برشمرد و بر ضرورت تامین سه دستگاه مورد نیاز در بیمارستان‌ها اشاره کرد.

دکتر حمیدرضا صفی‌خانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ مانند مشابه بیماری‌های سارس و مرس در گروه بیماری‌های عفونی حاد و ریوی قرار دارد، افزود: این نوع ویروس‌ها می‌توانند دائما دچار جهش‌های ژنی شوند و با جهش‌های خود در مقاطع مختلف، بشریت را با مخاطره مواجه کنند.

وی اظهار کرد: از این‌رو تمام بدنه نظام سلامت کشور باید آمادگی کامل برای مواجهه با جهش‌های جدید ویروس را داشته باشد و این آمادگی از چند سطح برخوردار است؛ یکی اینکه تا جایی که امکان دارد باید از بروز سوش‌ها و نسل‌های جدید کووید ممانعت کنیم.

قائم‌مقام مدیرعامل بیمارستان میلاد، گفت: به هر روی در همه مناطق دنیا ممکن است با جهش‌های ویروس کرونا مواجه شویم، اما لازم است با کنترل ورود و خروج مرزهای کشور، از انتشار ویروس در داخل جلوگیری شود. همچنین مسئله بیماریابی نیز بسیار مهم است و در این زمینه باید فعالانه اقدام شود. از سوی دیگر، همچنان نیازمند آن هستیم که پروتکل‌های بهداشتی را در جامعه تسری دهیم.

تمهیدات میلاد برای مقابله با کرونا

صفی‌خانی با اشاره به ضرورت برقراری تمهیدات مناسب در مراکز درمانی برای ارائه خدمات مناسب به ویژه در اوج همه‌گیری، تصریح کرد: برای آماده‌سازی مراکز درمانی در اوج همه‌گیری، نیازمند برنامه‌ریزی در زمینه‌های گوناگون هستیم که یکی، نیروی انسانی است و آمادگی نیروی انسانی و کادر درمانی بیمارستان میلاد بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات بهینه به بیماران کرونا، در خط مقدم معاینه، پزشکان متخصص عفونی فعالیت دارند تا با تخصص مورد نیاز به بیماران رسیدگی کنند. همچنین مسیر استانداردی را طراحی کرده‌ایم که وقتی بیماران مراجعه می‌کنند، با سایر بیماران تداخل نداشته باشند.

قائم‌مقام مدیرعامل بیمارستان میلاد، افزود: از سوی دیگر اورژانس بیماران کوویدی جداسازی شده و حتی آسانسور و حمل‌ونقل بیماران مجزا شده است. همچنین نیروی انسانی آموزش دیده و مجرب در بخش اورژانس مشغول به فعالیت هستند و از نظر نیروی انسانی کاملا آمادگی برای پذیرش و خدمت‌رسانی به بیماران کرونا وجود دارد.

صفی‌خانی با بیان اینکه برای بیماران کرونا، تخت‌های بیمارستانی اختصاص داده‌ایم، اظهار کرد: حتی در بخش‌های عمومی تخت‌هایی را به عنوان تخت ICU درنظر گرفته‌ایم تا همان خدماتی را که در بخش مراقبت‌های ویژه به بیماران ارائه می‌شود، در این بخش‌ها نیز انجام شود و به این ترتیب بر ظرفیت ارائه خدمات ویژه افزوده شده است.

سه دستگاه مورد نیاز بیمارستان‌ها

وی با بیان اینکه در شرایط همه‌گیری بسیاری از بیمارستان‌ها در برخی زمینه‌ها نیازمند حمایت هستند، گفت: تجهیزاتی مانند ونتیلاتور در مراکز درمانی بسیار مورد نیاز است و ستاد کرونا باید همه بیمارستان‌ها را برای تامین تجهیزات مورد نیاز، حمایت کند. همچنین ضرورت تامین ماسک‌های اکسیژن با عنوان NIV وجود دارد.

قائم‌مقام مدیرعامل بیمارستان میلاد، تصریح کرد: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستان‌ها نیز برای شرایط عادی طراحی و تامین شده است و ما اکنون به شدت نیازمند افزایش ظرفیت اکسیژن هستیم و گرچه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌ایم، اما این سه حوزه نیازمند تقویت و رسیدگی است.

صفی‌خانی ادامه داد: همچنین تامین دارو نیز از جمله موارد ضروری برای پاسخگویی به درمان بیماران کرونایی است؛ برای مثال داروی رمدسیویر در چند ماه گذشته با کمبود مواجه بود اما خوشبختانه با راه‌اندازی تولید داخل، این کمبود برطرف شده است.

کد خبر: 18457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =