ایران - عراق ؛ امتحان نهایی سخت برای اسکو و شاگردانش

تیم ملی فوتبال ایران فردا (سه شنبه) به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت تا تکلیفش درباره صعود از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی مشخص شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران فردا (24 خرداد) در جدالی سخت، حساس و سرنوشت ساز باید به مصاف تیم ملی فوتبال عراق برود و آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی را در کشور بحرین برگزار کند. جدالی که برای تیم ملی ایران و همچنین تیم ملی عراق به شدت حیاتی است و هر دو تیم تلاش خواهند کرد که برنده این بازی مهم باشند. 

تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله از رقابت ها در سه بازی پیشین خود صاحب سه پیروزی دلچسب مقابل تیم‌های هنگ کنگ، بحرین و کامبوج شد و فردا در سخت‌ترین چالش خود مقابل عراق صف آرایی خواهد کرد. نمایش خوب، منسجم و همدلانه تیم ایران در سه بازی قبلی امیدواری زیادی به اردوی ایران به ارمغان آورده است و انتظار این است که شاگردان اسکوچیچ با روحیه مضاعف آخرین نبرد خود را تجربه کنند و دست پر از مسابقه خارج شده و بتوانند به مرحله بعدی مسابقات صعود کنند. 

از ابتدای مسابقات و پیش از آغاز دور رفت به نظر می رسید که عراق به عنوان رقیب اصلی ایران در گروه ما قرار دارد و پیش بینی ها نیز درست از آب درآمد. بازی آخر ایران برابر عراق بعد از شکست بحرین با سه گل ، بازی مرگ و زندگی برای ایران خواهد بود و عراق در صورت شکست هم شانس صعود  دارد. بررسی تاریخی صعود عراق به جام جهانی 1986مکزیک که با غیبت ایران در آن دیدارها همراه بود نشان می دهد تیم ملی ایران هر گاه در منطقه غرب آسیا در رقابت ها حضور داشته است،جام جهانی برای عراق به  رویا تبدیل شده است و آنها نتوانسته اند به جام جهانی صعود کنند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ با ۱۲ امتیاز از ۶ دیدار قبلی خود چاره‌ای جز تداوم پیروزی‌هایش مقابل عراق ندارد تا بتواند به عنوان صدرنشین راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر شود. در شرایطی که در روز پایانی، اکثر بازی‌ها بعد از بازی ایران و عراق برگزار می‌شود، شرایط صعود ایران در صورت تساوی با عراق نیز نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته اما هنوز قطعی نشده است.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران با کسر امتیازها و گل‌های زده مقابل کامبوج (به علت انصراف کره‌شمالی در گروه H و قانون فیفا برای تعیین تیم‌های برتر دوم) دارای ۹ امتیاز و تفاضل گل +۵ است. در صورت تساوی با عراق، ایران دارای ۱۰ امتیاز و تفاضل گل +۵ خواهد شد.با توجه به احتمالات، اگر لبنان مقابل کره‌جنوبی شکست بخورد و اردن هم در برابر استرالیا به پیروزی نرسد (مساوی یا شکست)، تیم ملی فارغ از هر نتیجه‌ای در سایر بازی‌ها و با تساوی مقابل عراق صعود خواهد کرد.

با تمام این تفاسیر تیم ملی فوتبال ایران فردا شب از ساعت 21 به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت و در پایان این مسابقه تکلیف صعود یا عدم صعود تیم ایران مشخص خواهد شد. 

کد خبر: 18209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =