شاهکار مردان ایران روی رینگ قاره کهن

اعضای تیم ملی بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال‌ و مقام های زیادی شدند و نتایج درخشانی را رقم زدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، زمانی که تیم ملی بوکس ایران قصد اعزام به مسابقات قهرمانی بوکس آسیا را داشت، کمتر کسی تصور می‌کرد که مردان بوکس ایران بتوانند چنین دست پر به کار خود پایان دهند و چند مدال با ارزش را کسب کرده و نتایج درخشانی را در این رقابت‌ها رقم بزنند. این اتفاق اما رخ داد و اعضای تیم ملی بوکس با کارنامه ای خوش‌رنگ مسابقات را به پایان رسانده و برای حریفان آسیای خود خط و نشان کشیدند.

امید احمدی صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، مسلم مقصودی، شاهین موسوی، میثم قشلاقی، احسان روزبهانی و پوریا امیری، ۸ بوکسور ایرانی بودند که با هدایت علیرضا استکی، مربی جوان خود به امارات سفر کردند تا در این رینگ آسیایی توانمندی و قدرت خود را در مبارزه با حریفان محک بزنند. در نهایت نیز حاصل تلاش این بوکسورها تصاحب دو مدال نقره و دو مدال برنز بود که با توجه به پیشینه و سابقه بوکس ایران در آسیا به جرات می‌توان اذعان داشت که این نتیجه بسیار خوبی برای ایران در این مسابقات است. نگاهی به تاریخ عملکرد تیم ملی بوکس در آسیا به ما یادآور خواهد شد که از سال 2002 تا کنون این بهترین نتیجه بوکسورهای ایران در سطح آسیا است. 

نکته جالب توجه در این مسابقات برای تیم ملی ایران ظهور پدیده ای به نام «میثم قشلاقی» بود که با پیروزی مقابل قهرمان جهان، توانست خودی نشان داده و خاطر نشان کند که بوکس ایران حالا یک ستاره تازه نفس، جوان و ۲۲ ساله دارد که می تواند آینده بوکس ایران را تا حدودی تضمین کند. این بوکسور ایران که در وزن 81 کیلوگرم در این مسابقات شرکت کرده بود، آنقدر خوش درخشید که گزارشگر مسابقات به او لقب «تایسون» داد. مایک تایسون آمریکایی یکی از ستاره های بی چون و چرا و اسم و رسم دار ورزش بوکس و در مجموع ورزش در جهان است. 

قشلاقی هرچند توانست قهرمان جهان را شکست داده و مدال نقره خود را قطعی کند  اما در آخرین بازی خود که برای مدال طلا مقابل ورزشکار ازبکستان روی رینگ رفت  و با ناداوری نتیجه را به حریف واگذار کرد. او در ۲ راند پیروز شده بود، اما داور در مجموع حریف او را برنده اعلام کرد تا این بوکسور جوان و تازه نفس ایرانی از کسب مدال طلا بازبماند. هرچند باید منصف بود و اذعان داشت که همین مدال نقره نیز نتیجه بسیار خوبی برای جوان بوکس ایران محسوب می‌شود.

البته این مسابقات هرچند به نوعی شاهکار مردان بوکس ایران به شمار می رفت اما نکات منفی نیز در دل خود داشت. شاید ناکامی «احسان روزبهانی» در این مسابقات و کوتاه ماندن دستش از تصاحب مدال را بتوان بدترین اتفاق این مسابقات دانست.  همچنین امید احمدی صفا نیز نتوانست صاحب مدال شود. ای در حالی بود که هردوی این بوکسورها امید کسب مدال برای تیم ایران بودند که محقق نشد. در عوض بوکسورهای جوانتر توانستند امید را به  تیم ایران بازگردانده و نیرومندی خود را به رخ بکشند.

کد خبر: 17250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =