وصول ۴۸ هزار میلیارد تومان مطالبات تامین‌اجتماعی از دولت

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دو سال اخیر ۴۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت وصول شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل ایرنا، عادل دهدشتی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران تامین اجتماعی در استان بوشهر افزود: همچنین در بند و تبصره ۲ قانون بودجه برای امسال پیش بینی شده‌ است ۸۹ هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت دریافت شود که همه این‌ موارد پشتوانه‌ای برای ارائه بهتر خدمات سازمان به ذی‌نفعان از جمله متناسب‌سازی در سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.
وی ادامه داد: مصارف تامین اجتماعی ماهانه چیزی در حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان در حوزه پرداخت مستمری‎‌ها است که باید ماه به ماه در حوزه درمان و سایر هزینه‏‌های جاری این سازمان پرداخت شود و طبیعی است که سازمان تامین اجتماعی به همین میزان نیز باید منابع داشته باشد تا بتواند تعهدات کوتاه و بلندمدت خود را در قبال ۴۵ میلیون نفر انجام دهد.
وی گفت: در ۲ سال اخیر خدمات شایانی در سازمان تامین اجتماعی انجام شده‌است و به واسطه اقدام‌‏های ریشه‌‏ای و اساسی که صورت گرفته به نظر می‏‌رسد با تغییر دولت‌‏ها و مدیریت‌‏ها نیز بتوانند به این مسیر ادامه دهد.
دهدشی اظهار کرد: یکی از موضوع‎‌هایی که مطالبه جدی جامعه ذی نفعان سازمان تامین اجتماعی در برخورد با کارکنان بود، تفاسیر متعدد از بخشنامه‏‌ها، دستورالعمل‏‌ها و قانون بود که با اولویت‏‎‌بندی صورت گرفته حدود ۹۰درصد کار جلو رفته است.
وی افزود: در این زمینه با اقدام‌های صورت گرفته تا به امروز ۲ هزار بخشنامه و دستورالعمل در سازمان تامین اجتماعی تنویر، تخلیص و اصلاح شده که کاری بسیار بزرگ است که در مواجهه کارکنان سازمان با مردم به ثمر خواهد نشست.
دهدشتی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی سه و نیم میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد که مطالبه جدی در این بخش این بود که فارغ از اعمال ماده ۹۶ افزایش حقوق و مستمری آنها با نرخ تورم همخوانی داشته باشد که با متناسب‏‌سازی صورت گرفته در مرداد ۹۹ و اردیبهشت امسال بخش قابل توجهی از این مهم محقق شده‌است.
وی گفت: به طور میانگین از اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰، حقوق در حداقلی بگیران، میانه بگیرها و حداکثر بگیرها به عنوان همه طیف‌های مستمری و حقوق بگیر ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.
دهدشتی اظهار داشت: این اقدام بسیار بزرگی نسبت به منابع سازمان بود که رضایت‌مندی بیمه شده‌‏های سازمان را به دنبال داشته است.
وی افزود: در حوزه تحول دیجیتال نیز در بخش بیمه‌ای و درمانی سازمان گام‌‏های بسیار بزرگ و موثری برداشته است.
دهدشتی اظهار کرد: در این ارتباط نسخه الکترونیک به عنوان تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه بود که در سال پایانی آن سازمان تامین اجتماعی خود را مکلف به پیاده سازی این قانون کرد.
وی گفت: در نتیجه این اقدام سازمان تامین اجتماعی اکنون پیشتاز نسخه الکترونیک در کشور است و در حوزه بیمه نیز در قالب طرح ۳۰۷۰،  ۳۰ خدمت اصلی سازمان که بیشترین مراجعه بیمه شده‌های سازمان را داشتند تبدیل به خدمت غیرحضوری شده‌است.
دهدشتی اظهار داشت: در این مسیر اشکال‌هایی نیز وجود دارد که با شناسایی آنها در حال برطرف شدن است که با تحقق کامل آن ۷۰ میلیون بار مراجعه در سال به سازمان تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت.
وی در بخش دیگری گفت: احداث ۶۱ مرکز درمانی جدید تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌‏بینی شده‌است که از این میزان چهار درمانگاه آن سهم استان بوشهر است که با پیشرفت قابل توجه امسال به بهره‌برداری می‏‌رسند.
در این آیین عباس دیری به عنوان مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و سید جواد رکاب‏پور به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی معرفی شدند و از تلاش‌‏های عبدالله شیرکوند به عنوان مدیرکل سابق و زهرا نویدی فرد به عنوان مدیر سابق درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر تجلیل شد.

کد خبر: 16999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =