۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: 15925

ارتباطات؛ عرصه‌ای برای کنش‌گران و انتقال مفاهیم

    علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، دکترای علوم ارتباطات اجتماعی و استاد دانشگاه
ارتباطات؛ عرصه‌ای برای کنش‌گران و انتقال مفاهیم

چند سالی است که ۱۷ ماه مه مصادف با ۲۷ اردیبهشت را به عنوان روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نام گذاری کرده اند . در ایران نیز به پیروی از عملکرد سایر ملل این روز به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی داشته می شود.

ارتباط فن انتقال اطلاعات،افکار و رفتار های انسانی و جریان پویای انتقال یک پیام از یک فرد به شخص بعدی است که در قالب تبادل اطلاعاتی شکل می گیرد و پایه و زمینه اقدامات و فعالیت های ارتباطی و فرهنگی می شود.

با ظهور عصر ارتباطات و کارآمد شدن تکنولوژی های نوین ارتباطی در تغییر شیوه های اطلاع رسانی نقش و اهمیت فعالان عرصه ارتباطات به اندازه ای اهمیت یافته که به عنوان یکی از عوامل توسعه یک جامعه محسوب می شوند.
فعالان عرصه ارتباطات چه در کسوت مسئولان و کارشناسان روابط عمومی و چه در جایگاه فعلان فرهنگی و رسانه ای به عنوان کنشگران ارتباطی و فرهنگی نقش بی بدیلی در انتقال معانی و مفاهیم به جامعه هدف بازی می کنند.
سازمان بزرگ تامین اجتماعی برخود می بالد که جمع کثیری از فعالان عرصه ارتباطات در قالب مسئولان و کارشناسان روابط عمومی و فعالان حوزه های فرهنگی و ارتباطی را در اقصی نقاط کشور عزیزمان در اختیار دارد و با همت و درایت این عزیزان حوزه فرهنگی و ارتباطی سازمان بیش از پیش در استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی در راستای پاسخگویی سریع ،جامع و ارتقای سطح رضایتمندی مخاطبان و شرکای اجتماعی گام بر میدارند. 
اینجانب ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به تمامی آنان که دستی بر رخ پرفروغ ارتباطات دارند، این روز را گرامی داشته و معتقدم در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، اهمیت فعالان عرصه ارتباطات دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد واحدهای ارتباطی و فرهنگی آن‌ها وابسته است.
سرافراز و پیروز باشید .

کد خبر: 15925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =