«تهدید روزافزون چین» در اقیانوس اطلس

ژنرال ارشد آمریکا در آفریقا هشدار داد که «تهدید روزافزون چین» نه تنها از سمت آب‌های اقیانوس آرام بلکه از سمت اقیانوس اطلس هم حس می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از القدس العربی، ژنرال ارشد آمریکا در آفریقا هشدار داد که «تهدید روزافزون چین» نه تنها از سمت آب‌های اقیانوس آرام بلکه از سمت اقیانوس اطلس هم حس می‌شود.

ژنرال «استفن تاون‌سند»، ژنرال ارشد آمریکا در آفریقا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که به نظر می‌رسد پکن در حال ساخت بندر بزرگی باشد که بتواند میزبان زیردریایی‌ها یا ناوهای هواپیمابر در ساحل غربی آفریقا باشد.

تاون‌سند افزود که چین به کشورهایی از موریتانی گرفته تا نامیبیا نزدیک شده و هدفش استقرار تاسیسات دریایی است. به گفته وی، چنانچه این امر محقق شود، این چشم‌انداز چین را قادر می‌سازد تا کشتی‌های جنگی را در نیروی دریایی گسترش‌یافته خود در اقیانوس اطلس و همچنین اقیانوس آرام مستقر کند.

این فرمانده فرماندهی آمریکا در آفریقا گفت: «آن‌ها به دنبال جایی هستند که بتوانند کشتی‌های جنگی را دوباره مسلح و تعمیر کنند. این به لحاظ نظامی در وضعیت درگیری سودمند است. آن‌ها مدت‌ها قبل به دنبال چنین استقراری در جیبوتی بودند و اکنون به ساحل اقیانوس اطلس چشم دارند و می‌خواهند چنین پایگاهی در آنجا داشته باشند.»

کد خبر: 15053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =