جلوگیری از حاکمیت دلار و یورو بر اقتصاد ایران

بهروز محبی نجم آبادی گفت: با تولید بیشتر، پشتیبانی از تولید و رفع موانع، صادرات هدفمند و توجه به همسایگان جمهوری اسلامی ایران می توانیم ارزش پول ملی را افزایش و مانع از حکومت دلار و یورو در اقتصاد کشور شویم.

بهروز محبی نجم آبادی، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره تاثیر مذاکرات وین بر بازارهای داخلی با اشاره به اینکه ابتدا باید به تثبیت قیمت ها و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر فکر کنیم گفت: سال‌هاست با تورم زیادی در کشور روبرو هستیم که این تورم ناشی از نرخ ارز و کسری بودجه سالانه دولت‌هاست چنانچه بخواهیم از ایجاد تورم جلوگیری کنیم ابتدا باید نرخ ارز به ویژه دلار و یورو را ناتوان کنیم به این دلیل که دلار و یورو بر اقتصاد ما حکومت نکنند.

وی یکی از راهکارهای کاهش تاثیر دلار بر اقتصاد کشور را اینگونه تشریح کرد: باید تولید داخل را گسترش دهیم، مثلا باید کشور در نهاده‌های دامی خودکفا شود تا شاهد خروج ارز برای این کالای استراتژیک نباشیم.

محبی نجم‌آبادی تاکید کرد: برای آنکه بتوانیم دلار را از اقتصاد جدا کنیم باید به سمت پیمان‌های دوجانبه پولی با کشورهای مختلف برویم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید، مهمترین اتفاقی است که باید در کشور رخ دهد، ادامه داد: با تولید بیشتر، پشتیبانی از تولید و رفع موانع، صادرات هدفمند و توجه به همسایگان جمهوری اسلامی ایران که می تواند هدف صادرات ویژه ما باشند و همچنین بازارهایی که موضوع عنادگونه با ما نداشته و روابط حسنه داریم می توانیم ارزش پول ملی را افزایش و مانع از حکومت دلار و یورو در اقتصاد کشور شده و شاهد این باشیم که تورم تنزل  پیدا می‌کند.

محبی نجم‌آبادی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده در وین باید توجه داشته باشد که طرفین مذاکره در حال وقت‌کشی هستند تا یک تفکر مرده را که به تفکر خودشان نزدیک است را در ایران احیا کرده و در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر گذاشته و سبب شوند فردی انتخاب شود که به افکار آن‌ها نزدیک است.

کد خبر: 14910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =