متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اولویت مجلس بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع مالی دولت مشکلاتی را در تامین اعتبارات لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایجاد کرده بود که با تلاش مجلس، مصوباتی را در بودجه امسال برای رفع این مشکل گنجاندیم.

فرهاد بشیری؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ابتدا از کسانی که پیگیر موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بودند تشکر می‌کنم که در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام شد.

وی افزود: قطعا تاکید ارکان حاکمیت بر این است که باید شان بازنشستگان حفظ شود، ولی کمبود منابع مالی دولت مشکلاتی را در تامین اعتبارات لازم برای این بخش ایجاد کرده بود که با تلاش مجلس، مصوباتی را در بودجه امسال گنجاندیم تا بدین طریق سازمان تامین اجتماعی بتواند علاوه بر ارائه بهتر خدمات دیگر خود به ذی‌نفعان، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را نیز اعمال کند.

 بشیری ادامه داد: با توجه به پایین آمدن ارزش پول ملی، افزایش حقوق‌ها مشکل چندانی را حل نمی‌کند زیرا مهمترین مشکل ما تورم بالا و کاهش ارزش پول ملی‌مان است ولی با این حال سعی کردیم با این مصوبه، در جهت رفع مشکلات بازنشستگان قدم برداشته و این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: تمام مسئولین در ارتباط با تعاملات بین المللی و منطقه‌ای باید دقت و اهتمام ویژه داشته باشند که حضور مقتدرانه و توجه به تمام چارچوب‌ها و خط قرمزها می تواند در مذاکرات دست ما را پُرتر کند که این امر خود به بالا رفتن ارزش پول ملی کمک می‌کند.

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد، عنوان کرد: انتخابات پیش‌و روی ریاست جمهوری، رویش‌ها و انگیزه‌های جدیدی به مسئولین خواهد داد تا بتوانیم از چنین وضعیت اقتصادی و معیشتی نه چندان خوب گذر کنیم و امیدواریم با مشارکت حداکثری در انتخابات، به این مهم کمک کنیم.

کد خبر: 14869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =