ارتقاء معیشت و رضایتمندی بازنشستگان در پی اجرای متناسب‌سازی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور گفت: با اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در طول سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد ارتقاء معیشت و رضایتمندی بازنشستگان این سازمان هستیم.

حسن صادقی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار داشت: در ارتباط با اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در طول سال گذشته و ابتدای سال جاری شاهد افزایش حقوق های  قابل دفاعی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه درصدهای قابل توجهی برای حداقل بگیران و متوسط بگیران سازمان تامین اجتماعی لحاظ شده است، بیان داشت: افزایش حقوق های بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در طول سال گذشته و ابتدای سال ۱۴۰۰ بدرستی بیان کننده این نکته است که فرمول اجرا شده توسط سازمان تامین اجتماعی در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، قابل حمایت و قابل دفاع است.

وی با اشاره به اینکه موضوعی که باید در مورد آن تاکید داشت، نگاه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر موضوع صف سازمان است، ادامه داد: به این معنی که وی نکات اساسی را بواسطه شناخت مسائل مختلف اجتماعی و مطالعه عمیق در این بخش شناسایی کرده و با ورود به حل مشکلات معیشت، تصمیم بر آن داشته که معیشت طبقه بازنشسته را به مرحله ای برساند که قابل قبول باشد.

صادقی در ادامه گفت: در مجموع قابل ذکر است که هم فرمول اجرا شده در حوزه متناسب سازی و هم عملکرد تامین اجتماعی و مدیریت این سازمان قابل دفاع است.

ارتقاء معیشت و رضایتمندی بازنشستگان بدنبال اجرای متناسب‌سازی/ فرمول اجرای متناسب‌سازی سازمان تامین‌اجتماعی قابل دفاع است

تقدیر از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای اجرای متناسب سازی

صادقی بیانم داشت: بدلیل تفاوت در میزان سابقه بازنشستگان تامین اجتماعی و تفاوت در میزان پرداختی و به لحاظ ساختار تامین اجتماعی که یک سازمان بیمه ای است، طبیعی است که عده ای رضایت نسبی از موضوع را نداشته باشند، اما در مجموع آن چیزی که در حوزه اجرای متناسب سازی اتفاق افتاده قابل قبول است و باید از مدیرعامل مجموعه تامین اجتماعی در راستای توجه به مسائل معیشتی بازنشستگان  قدردانی کرد.

وی ادامه داد: وقتی که شبکه های مجازی و اخبار حوزه تامین اجتماعی را رصد کنیم، می بینیم که افرادی که بدنبال اجرای درست متناسب سازی بودند، با اجرای فرمول جدید، رضایت لازم را حاصل کرده اند.

مقایسه دریافتی حداقل بگیران شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در ادامه اشاره داشت: در ارتباط با اجرای متناسب سازی گفتنی است که با استناد به قانون وقتی که حداقل بگیر شاغل بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان دریافتی دارد، باید به این مهم توجه داشت که بازنشسته حداقل بگیر ازکارافتاده تامین اجتماعی در حال حاضر ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و بازنشسته ۳۵ سال سابقه حداقل بگیر تامین اجتماعی در حال حاضر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارد و عده ای این موضوع و مقایسه را انجام نمی دهند.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی باید با مصاحبه ها و اطلاع رسانی گسترده اعلام کند که تامین اجتماعی در واقع یک صندوق درآمد هزینه ای است و هر فردی هر میزان حق بیمه پرداخت کرده باشد از مزایای آن برخوردار و بهره مند خواهد شد.

رضایت بازنشستگان از اجرای کامل متناسب سازی

این فعال حوزه بازنشستگی اظهار داشت: در مجموع باید گفت که بازنشستگان دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ از میزان پرداختی های حقوق خود پس از اجرای کامل متناسب سازی رضایت نسبی را دارند و البته تاکید سازمان تامین اجتماعی بر این است که افراد پس اجرای متناسب سازی به حق خود رسیده اند و اگر فردی با مستندات بدنبال احقاق حق است بنا بر اعلام مدیرعامل و معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی می توانند به شعب سازمان مراجعه کرده و از روش محاسبه حقوق خود آگاهی پیدا کنند.

وی گفت: مورد تاکید است که در این مسیر اگر حقی از فردی به صورت کامل اجرا نشده باشد بازنگری انجام شده و احقاق حق صورت خواهد گرفت.       

کد خبر: 14804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 192
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جعفرتهرانی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      0 0
      دم همتون گرم هم دولت هم مجلسی ها هم وزیر تعاون هم سازمان تامین اجتمایی آقای سالاری وهم آقایان کانون بازنشسته ها وهمه دست اندرکاران عزیز.