مطالبات تامین اجتماعی باید پرداخت شود

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند ولی مجلس با مصوباتی که داشته نشان داد که در کنار سازمان و بازنشستگان تامین اجتماعی است تا بتوانیم با اجرای این حکم، وضعیت درآمدی مستمری‌بگیران را بهبود بخشیم.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با بیان اینکه درآمد افراد باید متناسب با وضعیت اقتصادی و تورم جامعه باشد، اظهار کرد: بازنشستگان سال‌های زیادی از عمر خود را برای پرداخت حق بیمه تلاش کردند پس سازمان و صندوق‌های بازنشستگی بایستی قدرت پول این عزیزان را حفظ کنند تا در سال‌های پس از بازنشستگی بتوانند زندگی آن‌ها را تامین کنند.

وی افزود: متاسفانه با تورم شدیدی که طی سال‌های اخیر داشتیم دریافتی مستمری‌بگیران تناسبی با افزایش قیمت‌ها نداشت و این سبب شد تا بازنشستگان با مشکل مواجه شوند. اینجا وظیفه دولت و مجلس است که به فکر  این عزیزان باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تلاش مجلس و سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان را در بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی گنجاندیم و اگر دولت و دستگاه‌ها همکاری کنند، بازنشستگان این سازمان نیز از نظر دریافتی و حقوق، تبعیضی بین خود و سایر بازنشستگان نمی‌بینند.

مفتح اعلام کرد: با توجه به طلبی که سازمان تامین اجتماعی از دولت داشت، دست این سازمان در احقاق حقوق بازنشستگان کوتاه بود ولی این موضوع که بازنشستگان حق  متناسب‌سازی حقوق را داشتند موضوع مهمی است. همانطور که مجلس در کنار سازمان تامین اجتماعی بوده، انتظار ما هم از سازمان این است که به درستی این مصوبه را اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان بدهی بالای دولت به این سازمان عنوان کرد: دولت باید مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند ولی مجلس با مصوباتی که داشته نشان داد که در کنار سازمان و بازنشستگان تامین اجتماعی است تا بتوانیم با اجرای این حکم، وضعیت درآمدی مستمری‌بگیران را بهبود بخشیم.

کد خبر: 14722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =