حمایت مجلس و تامین‌اجتماعی از بازنشستگان

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح الکترونیکی کردن نسخه‌های پزشکی طرح بسیار خوبی است ولی باید زیرساخت‌های لازم برای آن را فراهم و از سوی دیگر باید جایگزینی هم برای آن بیندیشیم که در صورت بروز مشکل کار با اختلال روبرو نشود.

رسول فرخی میکال؛ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و الکترونیکی کردن نسخه‌های درمانی گفت: سازمان تامین اجتماعی بیشترین بار مسئولیت در کسب و کار در کشور را به دوش دارد یعنی هر کسی در هر کسب و کار کوچک نیز موظف است تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیازهای مردم در دوران بازنشستگی چندین برابر می شود، از میزان پرداختی طی دوران خدمت، سازمان تامین اجتماعی نیز توانسته برای این عزیزان درآمدزایی کند. بنابراین مجلس و سازمان تامین اجتماعی حامی بازنشستگان است. امسال مجلس سنگ تمام گذاشت و حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان از رد دیون دولت به سازمان تامین‌اجتماعی در نظر گرفت که قطعاً کمک بسیار خوبی در وضعیت معیشت بازنشستگان خواهد شد و به نوعی عدالت در پرداختی‌های بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان لشکری و کشوری برقرار خواهد شد و برای مدیریت و پرداخت و مستمر بودن آن در آینده نیز کمک خواهد کرد.
فرخی میکال افزود: برخی از افراد به دلیل از کار افتادگی بازخرید شده‌اند که میزان حقوق دریافتی این عزیزان نسبت به کسانی که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند کمتر است و میزان دریافتی حقوق شان نیز فقط کفاف ده روز را می دهد باید شزایط این عزیزان را نیز در گرفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح الکترونیکی کردن نسخه‌های پزشکی طرح بسیار خوبی است ولی باید زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن را فراهم و از سوی دیگر باید جایگزینی هم برای آن بیندیشیم که در صورت بروز مشکل کار با اختلال روبرو نشود به طور مثال ما هنوز در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها و حتی روستاها، زیرساخت لازم برای اجرای آن نداریم که البته بنا به دلیل اینکه این طرح، طرح تازه‌ایست برای گسترش دادن آن کمی زمان لازم است.

کد خبر: 14163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =