اسکار خودمانی ۲۰۲۱

بعد از چندین بار تعویق  سرانجام نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار می‌شود اما به نظر می رسد  این بار یک اسکار خودمانی در راه است.

به گزارش آتیه آنلاین، همه‌گیری ویروس کرونا صنعت سینما را فلج کرد و موجب تعطیلی سینماها و توقف پروژه‌ها شد. در واکنش به این اتفاقات، نود و سومین دوره اسکار که مقرر شده بود تا در تاریخ  ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) برگزار شود، با تأخیر چندماهه به ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰) موکول شد تا در صورت بازگشایی سالن‌های سینما در بهار، فیلم‌های بیشتری فرصت رقابت در این دوره از این جوایز را داشته باشند.  

روز دوشنبه در جلسه بررسی مراسم اسکار که با حضور نمایندگان، نامزدها، استودیوها و روابط عمومی‌ها برگزار شد، گفته شد از آنجا که این مراسم در یونیون استیشن در مرکز شهر لس‌آنجلس برگزار می‌شود، استفاده از ماسک برای افراد مقابل دوربین لازم نیست. با این حال وقتی مهمانان در برابر دوربین نیستند از آنها خواسته می‌شود ماسک بزنند. آکادمی همچنین اعلام کرد شمار حاضران محدود به ۱۷۰ نفر خواهد بود و شرکت کنندگان به صورت چرخشی در برنامه حاضر می‌شوند.با این حال شرکت‌کنندگان در مراسم امسال جوایز آکادمی حداقل باید سه بار پیش از حضور در این مراسم تست کرونا بدهند و در هنگام شرکت در مراسم هم تب‌سنجی از افراد الزامی است. در عین حال یک فرش قرمز مختصر با حضور سه عکاس و شمار محدودی از مطبوعاتی‌ها در نظر گرفته شده و حداقل فاصله بین خبرنگاران و مصاحبه شوندگان ۲ متر تعیین شده است. خبرنگارانی از ژاپن، کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، برزیل، اسپانیا، مکزیک و استرالیا برای شرکت در مراسم اجازه حضور به دست آورده‌اند.

مانند هر سال فیلم‌های بسیاری برای دریافت جایزه اسکار کنار یکدیگر به رقابت پرداختند و سرانجام فهرست نهایی نامزدهای این رخداد بین‌المللی در ۲۵ اسفند ماه اعلام شد. فیلم فیلم «منک» ساخته «دیوید فینچر» که روایتی از پشت پرده ساخت فیلم «همشهری کین» است با کسب نامزدی در ۱۰ شاخه پیشتاز این جوایز است و فیلم های «سرزمین آواره ها»، «پدر»، «یهودا و مسیح سیاه»، «میناری»، «بلک باتم ما رینی» و «دادگاه شیکاگو ۷» نیز هر کدام در شش شاخه نامزد کسب جایزه هستند.

فهرست کامل نامزدهای نود و سومین دوره جوایز اسکار به این شرح است:

نامزدهای ‌بهترین فیلم

«پدر»، «یهودا و مسیح سیاه»، «منک»، «میناری»، «سرزمین آواره ها»، «زن جوان خوش آتیه»، «صدای متال»، «دادگاه شیکاگو ۷»

فیلم «مانک» با ۱۰ نامزدی ازجمله نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن نقش مکمل، از نظر تعداد نامزدی‌ها در رشته‌های مختلف پیشتاز است.

نامزدهای بهترین کارگردانی

توماس وینتربرگ برای «دور دیگر»، دیوید فینچر برای «منک»، لی آیزاک چونگ برای «میناری»، کلویی ژائو برای «سرزمین آواره ها»، امرالد فنل برای «زن جوان خوش آتیه»

ازجمله اتفاقات جالب این دوره، اینکه برای نخستین‌بار آکادمی اسکار ۲ زن را برای دربافت جایزه بهترین کارگردانی نامزد کرده است؛ «کلوئه ژائو» برای ساخت فیلم «سرزمین کوچ‌نشینان» و «فنل امرالد» به‌خاطر کارگردانی فیلم «زن جوان امیدوارکننده».

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد

ریز احمد «صدای متال»، چادویک بوزمن «بلک باتم ما رینی»، آنتونی هاپکینز «پدر»، گری الدمن «منک»، استیون یون «میناری»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن

ویولا دیویس «بلک باتم ما رینی»، آندرا دی «آمریکا مقابل بیلی هالیدی»، ونسا کربی «تکه های یک زن»، فرانسیس مک دورمند «سرزمین آواره ها»، کری مولیگان «زن جوان خوش آتیه»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

ساشا بارون کوهن «دادگاه شیکاگو ۷»، دنیل کالویا «یهودا و مسیح سیاه»، لزلی اودام جونیور «یک شب در میامی»، پل راچی «صدای متال»، لکیت استنفیلد «یهودا و مسیح سیاه»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن

ماریا باکالووا «بورات»، گلن کلوز «مرثیه هیلیبیلی»، اولیویا کلمن «پدر»، آمندا سیفرید «منک»، یو جونگ یون «میناری»

نامزدهای بهترین فیلمنامه اصلی

ویل برسون، شاکا کینگ، کیت لوکاس و کنت لوکاس برای «یهودا و مسیح سیاه»، لی آیزاک چونگ برای «میناری»، امرالد فنل برای «زن جوان خوش آتیه»، آبراهام ماردر، داریوس ماردر و دریک سیان فرانس برای «صدای متال»، آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو ۷»

نامزدهای بهترین فیلمنامه اقتباسی

پیتر بینهام، ساشا بارون کوهن، جینا فریدمن، آنتونی هینز، لی کرن، دن مازر، نینا پدراد، اریکا ریوینویا و دن سوییمر برای «بورات»، کریستوفر همپتون و فلوریان زلر برای «پدر»، کلویی ژائو برای «سرزمین آواره ها»، کمپ پاور برای «یک شب در میامی»، رامین بحرانی «ببر سفید»

نامزدهای بهترین فیلم بین المللی

«دور دیگر» از دانمارک، «روزهای بهتر» از هنگ کنگ، «دسته جمعی» از رومانی، «مردی که پوستش را فروخت» از تونس، «کجا می روی آیدا» از بوسنی و هرزگویین

نامزدهای بهترین مستند بلند

«دسته جمعی»، «کمپ کریپ»، «وکیل موش کور»، «معلم اختاپوسی من»، «زمان»

نامزدهای بهترین انیمیشن بلند

«به پیش» (پیکسار)، «بر فراز ماه» (نتفلیکس)، «شان گوسفنده: فارماگدون» (نتفلیکس)، «روح» (پیکسار)، «گرگ روها» (اپل)

نامزدهای بهترین فیلمبرداری

«یهودا و مسیح سیاه»، «منک»، «اخبار جهان»، «سرزمین آواره ها»، «دادگاه شیکاگو ۷»

نامزدهای بهترین فیلم کوتاه

«اتاق نامه»، «Feeling Through»، «پیشکش»، «دو غریبه از جای دور»، «چشم سفید»

نامزدهای بهترین انیمیشن کوتاه

«کاویدن»، «لوچی نابغه»، «اگر هر چیزی بشه عاشقتم»، «اپرا»، «بله قربان گو»

کد خبر: 13984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =